Den 26. november 2013 deltog godt 930 digital trend interesserede, ved eventet Sitescore Digital Trendspot 2013, hvor Nikolaj Sonne fra DR programmet So Ein Ding var vært. Dagen handlede om at forbedre sit website. TED taleren Dietmar Dahmen lagde ud efterfulgt af web psykologen Nathalie Nahai. Trendsonline var inviteret med indenfor.
Sitecore er et startup, nu en etableret virksomhed, som inviterede til Digital Trend 2013. Trendsonline bragte et podcast med Sitecore co-founder Lars Fløe Nielsen i september i år, hør det her. Sitecore havde tiltrukket et stort publikum til en hel dag i Bella Center med flere case virksomheder som Lego, ISS m.fl. Vi blev inviteret indenfor i konferencesalen med en farvestrålende nedtælling til en højlydt fanfare, hør den her, ja, det er også temaet fra Saw III. Herefter sagde Sitecore direktør Thomas G. Andersen velkommen.
Den første taler vækkede hele publikummet med passion for den teknologi, som Dietmar Dahmen forklarede har ændret verden som vi kendte den. Det tog 38 år før 50 millioner mennesker brugte radioen, hvor det kun tog 2 år før Facebook havde 50 millioner bruger.
#DTS13 . Dietmar Dahmen: it's wrong not to change a winning horse if the environment changes. Now Dolphins win pic.twitter.com/CgrMMZbjtG
— Pentia A/S (@PentiaDK) November 26, 2013
Dietmar kaldte det Nowism, hvilket betyder, at det hele sker lige nu og man skal være på dupperen. Han viste eksempler på hvad man kunne i dag, alt fra, at man kunne styre robotter med hjerne til en bil GPS, som lagde mærke til, at chauffør var træt og fandt vej til den nærmest Starbuks eller McCafe. Hele verden er connected og vi elsker det. Hvis man ikke er online i få minutter er man bange for at gå glip af noget som han kaldte FOMO (Fear Of Missing Out).
Efter Dietmars inspirerende og morsomme foredrag kom web psykologen, Nathalie Nahai, på banen. Den flotte, unge Nathalie er uddannet psykolog og senere begyndte hun at lege med HTML og CSS, hvilket blev til kombinationen ”the web psychologist”.
First thing web visitors do: subconsciously scan for trust cues @TheWebPsych #DTS13
— Anders Dalgaard (@Anders_Dalgaard) November 26, 2013
Den entusiastiske psykolog har forsket i hvordan folk bruger de forskellige websites og gav gode råd til hvordan man kunne optimere ens conversion rate. Om det handler om den rigtige farve eller hvordan placeringen af diverse knapper, så kan web psykologen hjælpe. Nathalie har skrevet en bog om alle disse kloge tips og tricks, som endda kan downloades gratis, så længe man giver et like på Facebook eller et tweet på Twitter, her.
Senere talte Michael Harboe fra Jabra om deres erfaring med customer centric Sitecore og det gjorde en række andre virksomheder også, i håb om, at deltagerne ville få bedre websites ved brugen af deres Sitecore.
Eftermiddagen bestod af tre forskellige spor, og på Twitter var der masser af snak og entusiasme om de forskellige indlæg. Hele programmet for eventet kan ses her.
"Our fans own the content and we had to let go of control" LEGO at #DTS13
— Thomas Jørgensen (@KompletRandom) November 26, 2013
Sejt. Imerco har 500k email subscribers. #sitecore #dts13
— Søren Sprogø (@SoerenS) November 26, 2013