Det danske startup Fitbay.com har modtaget en millioninvestering fra Jesper Buch og Creandum. Kapitalen skal bruges på at gøre det lettere for danskerne at finde tøj i den rigtige størrelse på internettet.
Fitbay er i den meget tidligere fase, og det er første gang at Creandum smider penge efter et projekt så tidligt. Om det skyldes at Christian Wylonis tidligere har arbejdet for Creandum skal stå hen i det uvisse, men det har nok ikke været en ulempe.
Fitbay vil gøre det enkelt at finde tøj i den rigtige størrelse ved at skabe en online shopping oplevelse tilpasset den enkelte brugers unikke krop. På Fitbay.com ser brugere kun de produkter og størrelser, der passer til netop deres højde, vægt og kropsform. Med Fitbay behøver man derfor ikke længere at bekymre sig om en vares størrelse og pasform, i stedet kan fokus rettes på andre vigtige elementer som design, brand og pris.
Jesper Buch og Creandum har tidligere lavet en fælles investering, da de sidste år investerede kraftigt i Autobutler. Men denne gang er investering i en anden størrelsesorden og i et stadie hvor det er helt udansk at tiltrække investering i millionklassen.
”Det unikke ved Fitbay er at den sociale shopping oplevelse bliver meget mere relevant fordi delingen og inspirationen sker imellem folk der har den samme type krop.” siger Jesper Buch, stifter af Just-Eat.
”Vi er stolte af, at kunne støtte holdet bag Fitbay.com til at blive den næste store danske iværksættersucces,” udtaler Martin Hauge, General Partner på Creandum. Creandum er Nordens førende Venture Capital fond bedst kendt for deres tidlige investering i musiktjenesten Spotify.
Vi følger op med et podcast med Christian for at høre mere.
4 kommentarer