Derek Muller som driver videobloggen Veritasium mener at have bevist at størstedelen af de likes du kan promote dig til via Facebook’s egne markedsføringskanaler er falske likes. Det er jo meget interessant eftersom facebook på det kraftigste advokere for at man ikke købe falske likes. Men hvem andre en facebook skulle have interesse i at gøre markedsføringen mere effektiv end den allerede er.
Det bliver sværere at få resultater vist til dine rigtige fans
Problemet opstår i virkeligheden ved at du pludselig kan stå med en facebook side, med et meget lavt engagement, og det i sidste ende kan betyde at dine posts aldrig kommer ud til de mennesker som i virkeligheden gerne vil læse hvad du har at sige. Det er så og sige et meget stort problem for facebook marketeers, indtil videre har facebook ikke udtalt sig om sagen. Men det bliver spændende at følge om der ikke kommer en udtalelse på et tidspunkt.
Hvad med kvaliteten?
Lige netop dette spørgsmål har vi fået Micky Weis, Digital Marketing Strategist at Tattoodo, Ami James, Progenexeurope til at svare på.
“Dette må være endnu et tegn på at kvalitet vinder over kvantitet, hvilket angår alt marketing anno 2014. Kend din kunders persona, og arbejd ud fra det. Vær kritisk overfor dine likes, ligesom du ville være overfor dine leads på enhver anden marketingskanal.” Siger Micky Weis, og fortsætter.
“Et like bliver kun noget værd, hvis du selv formår at skabe værdi for lige netop dit community, og det gælder både kvalitet af likes og det indhold du præsenterer overfor disse.”
Se videoen nedenfor. I sig selv et meget spændende view ind i analyse af sine facebook fans.