Arkiver

Nyheder

Banatic – Email marketing skaber større værdi

E-mail markedsføring samt udsendelse af nyhedsbreve er en velkendt markedsføringsstrategi, der stadig er dominerende inden for online markedsstrategi, dette er ikke uden grund, da det både er resultatskabende og omkostningseffektivt.

Banatic har udbudt et produkt der hjælper webshopejere til at signe deres kunder op til nyhedsbreve, det essentielle i Banatics signup bokse er at de har nytænkt princippet og tilbudt en service hvor alle, og med alle menes der også dem der ikke er mest teknisk anlagt, så de selv kan designe og indsætte en boks på deres hjemmeside. Signup boksene vil på sigt blive styret af brugerdreven intelligens, som vil have positiv indflydelse på konverteringsraten.
[quote_box_center]“Målet er at blive førende indenfor signup bokse med høj konverteringsrate – i alle lande. En Banatic boks skal være et must for alle der driver en seriøs online forretning og vil benytte sig at email marketing. Dette når vi gennem brugervenlighed på højeste plan, og med avancerede udregninger som gør at boksene agere individuelt efter brugernes adfærd på den pågældende hjemmeside.” – Kristian Falkenberg, co-founder Banatic.[/quote_box_center]
Banatic arbejder på et marked med stor konkurrence og webshopejerne har god mulighed for substitution, derfor har Banatic valgt af differentiere sig ved hjælp af en low cost strategi. Banatic tilbyder den første måned gratis og derefter koster det 1 kr. pr. Signup. Det er dog ikke kun de lave priser der afspejler Banatic, de understøtter også multistores og multilanguage, som ikke ses hos konkurrenterne.

Spidskompetencen hos Banatic er deres erfaring, da de formår at nå deres kunder i øjenhøjde. Service er i højsædet, kritik bliver taget alvorligt samtidig med det personlige engagement, hvor der bliver taget kontakt til kunden, hvis Banatic mener de har nogle ideer, der kan øge konverteringsraten
[quote_box_center]”Vi er et team på tre og alle med en baggrund i e-handel. Vi driver alle webshops ved siden af Banatic og har derigennem fået megen erfaring. Dette har naturligvis også spillet en stor rolle, da vi selv mærkede behovet for på nem vis at indsamle emailadresser.” – Kristian Falkenberg, co-founder Banatic[/quote_box_center]
Email marketing og dens effekt er undervurderet, flere shopejere, har en frygt for at udsende nyhedsbreve, tilbud mm. fordi de tror de mister tillid og eksisterende kunder. Men den frygt skal overvindes. Hvis du ikke udsender noget, får du hellere ingen reaktion. Kunsten består i at forbrugeren skal stå med følelsen af at have fået noget, det kunne være en service, et tip, et målrette tilbud eller tilsvarende.

Statistikker viser at 75% af den danske befolkning læser emails på deres smartphone, derfor har shopejere rig mulighed for at kommunikere ud til en større målgruppe Det enestående ved email er nemlig, at der er mulighed for at indlede avancerede, individualiserede dialoger med mange tusinde kunder, og at din indsats er målbar ved hver eneste modtager. Ifølge Vouchercloud ønsker hele 60% af onlineshoppere at modtage nyhedsbreve.

Email bruges typisk til at sende nyhedsbreve til kunder og emner, der aktivt har tilmeldt sig, men den kan anvendes til mange andre formål. Du kan eksempelvis sende budskaber, der afspejler kundens adfærd inde på ét givent website, hvis en kunde eksempelvis besøger en hjemmeside gentagne gange, kan det på et tidspunkt automatisk udløse en email med supplerende informationer om produktet på siden, eller du kan spørge, om kunden vil have besked, når der er tilbud på dette eller beslægtede produkter. Med Banatic er det muligt, på nem vis, at lave mange signup bokse til samme hjemmeside og opsætte regler for hvornår de skal åbne op.
En webshop kan eksempelvis have en signup boks på forsiden med teksten ”Vind et gavekort”. På produktsiderne kunne en anden boks have teksten ”Kontakt mig hvis denne vare kommer på tilbud” – og på check ud siden kunne en boks spørge ”Har du brug for hjælp?”.
[quote_box_center]”Det eneste du mangler for at kunne gøre dette er at have email-adresserne – og gerne med lidt meta-data oven i hatten så de kan målrettes. Banatic er i vores øjne pt den mest effektive, billigste (gratis den første måned – derefter 1 kr. pr. signup) og nemmeste måde at indsamle mailadresser på. Det tager under 5 minutter at have signup boks kørende på sin egen hjemmeside.” – Kristian Falkenberg, co-founder Banatic.[/quote_box_center]
Potentialet i email kommer netop til sin ret, når den indeholder budskaber, der afspejler kundens skiftende behov, præferencer, forventninger og adfærd fremfor et indhold, der er mest interessant for afsender.

Emails er uden sammenligning den bedste og billigste måned at markedsføre på. Blot det bliver gjort rigtigt. Tænk, man skal hverken betale for klik, visninger eller tryk – og samtidig har du et direkte talerør ned i en privat postkasse til en som i forvejen har tilkendegivet at have interesse for det pågældende emne. Det ”eneste” du skal, er at vække en interesse hos forbrugeren.

Skriv et svar