Arkiver

BusinessE-handelNyheder

EasySize – gør det nemmere for dine kunder, at finde den rette størrelse

Den dansk-russiske startup EasySize.me er nu klar til at lancere et nyt serviceprodukt, som bliver en tiltrængt og længeventet online løsning. Løsningen skal gøre e-shopping lettere for både forbrugeren og webshops, hvor tøjstørrelsesfrustrationer og tilbageleverancer mindskes markant.

Ecommerce-redskabet EasySize sikrer, at dine kunder får en positiv og ubesværet oplevelse når de handler i din webshop. Udover gode kundeoplevelser, sparer du og din virksomhed penge, som i sig selv næsten lyder for godt til at være sandt, men efter flere tests på udenlandske sites kan det konkluderes, at EasySize gør en forskel.

(næsten) For godt til at være sandt
CEO og Co-founder Gulnaz Khusainova kontaktede for ganske nylig Shopsonline.dk med en god nyhed – Easysize er, efter en lang testperiode, nu er klar til at implementere deres serviceprodukt i de danske webshops.

EasySize er et online redskab, en såkaldt converter, som benyttes af webshopkunderne når de skal finde den rigtige tøjstørrelse i online shops.

De fleste kunder har formegentlig stået med et tøjkøb, som ikke passer i størrelse. Disse størrelser variere desuden fra brand til brand og fra webshop til webshop, alt afhængig af, om tøjet er mærket efter fx europæiske, amerikanske, franske eller japanske størrelsesanvisninger. Hele verdens webshops bruger derfor mange unødvendige ressourcer på returordninger og transport, som i realiteten kunne mindskes, hvis kunden i første omgang købte den ønskede tøjvare i den rigtige størrelse.

FACTS:

  • 80-90% af alle returvare, i europæiske webshops, returneres grundet forkert størrelse.
  • 20% af den samlede webshop-omsætning går tabt, på baggrund af for mange returneringer.
  • 8,4 milliarder euro er den årlige udgift for europæiske webshops, når håndteringen af returvare er så indbefattende.

Hvordan virker det?
EasySize integreres på webshoppen ved direkte installering af API. Dernæst analyseres forskellige faktorer, herunder ordrehistorik i den givne webshops kundedatabase.

easysize1

Når webshoppens eksisterende kunder logger ind på shoppen, er størrelsen allerede forudbestemt ud fra de informationer og ordre kunden har lagt og oplyst.

easysize2

easysize3

Når webshoppen registrerer nye kunder, skal kunden bare oplyse en størrelse fra et andet givent brand, og converter’en finder dernæst ud af, hvilken størrelse ville være passende.

easysize4

easysize5

Den nye service som Easysize.me udbyder, har været to år undervejs, men efter grundige tests og responser, ser det ud til, at servicen bliver et must-have for alle webshops, der handler med beklædning.

EasySize tilbyder lige nu danske webshops en 6 måneders gratis prøveperiode. Hvis dette kunne have interesse for dig og din webshop, eller du blot vil høre mere om produktet, så kontakt Gulnaz Khusainove her.

Hvis du vil vide mere om personerne og ideen bag EasySize, skrev Trendsonline.dk i sin tid en velkomstartikel om startup-virksomheden, artiklen finder du her.

easysize6

1 kommentar

Skriv et svar