Arkiver

BusinessNyheder

Ny handelsplatform vil tage kampen op mod Lauritz.com og DBA.dk

Handelsplatformen Everclassic.com fokuserer på klassikerne med sjæl og historie, uanset pris eller designer, og teamet har allerede, før de gik online sikret sig en vigtig investor. Nu er de klar til at tage kampen op mod de helt store konkurrenter på brugtsalgsmarkedet. Af Jakob Erichsen
everclassic rasmus
Rasmus Warnke Nørregaard er manden med idéen bag handelsplatformen Everclassic.com, og han har i samarbejde med Peter og Jacob Kam satset alt i kampen mod handelsplatforme som Lauritz.com og DBA.dk.

Everclassic.com er startet i håbet om at skabe en platform med fokus på køb og salg af møbler, brugskunst og design.

Fra idé til opstart

Rasmus har i mange år arbejdet i auktionsbranchen, han blogger om kunst og møbler og er ligeledes kendt fra programmet “Sæt pris på dit hjem” på TV2. Kærligheden til møbler og kunst gennemsyrer hans hverdag og lysten til at åbne en handelsplads har ifølge Rasmus selv altid været der. Nu manglede der bare nogle at dele eventyret med og valget faldt på Peter og Jacob Kam, der deler passionen for projektet.

“Der gik mange møder, før vi snakkede økonomi. Vi kunne slet ikke lade være med at drømme og snakke ekspansionsplaner og alt muligt andet. Det var et godt match fra start,” udtaler Rasmus Warnke Nørregaard til Trendsonline.dk.

Effekter med sjæl og historie

Kunsten er at begrænse sig, og det at holde sig til netop effekter med sjæl og historie skal differentiere dem fra de mange eksisterende platforme – der ifølge Rasmus selv satser for bredt.

”Vi er ligeglade med, om det er en kendt- eller ukendt designer, om tingene koster 30 kroner eller 30.000 kroner. Krystalglas fra 60’erne, tidstypiske teakmøbler, madam blå kander og andre finurlige effekter er velkomne. Men plastikmøbler, Ilva-lamper og andre ikke klassiske ting skal finde et andet sted at blive solgt. Man kan sige, at alle vores effekter har sjæl og historie,” fortæller Rasmus Warnke Nørregaard.

Enkelt koncept uden transaktionsgebyrer

Planen er ikke at blive de største, eller dem der har den højeste omsætning, visionen er ifølge Rasmus og Everclassic.com en helt anden.

Vores vision er at kende fornavnet på alle vores kunder og give folk en fantastisk service og oplevelse. Hvis det lykkedes, så kommer indtjeningen helt naturligt,” udtaler Rasmus Warnke Nørregaard.

Som på mange lignende platforme sørger brugerne selv for at lægge annoncer op, de sætter selv prisen og sørger selv for at afslutte handlerne. Det er som både sælger og køber gratis at benytte Everclassic.com, der er dog et loft på maksimalt 2 annoncer, hvorefter der kommer et beskedent gebyr per annonce, alternativt kan man benytte sig af deres abonnement-service.

Everclassic kan tage sig af det hele – fra salg til afhentning og levering

Kommisionssalg er også en mulighed for dem, der ikke selv ønsker at håndtere salget. I så fald indleverer man eller får afhentet sin vare af Everclassic.com, som så håndterer alt fra beskrivelse, fotografering til selve salget.

“Her er ingen salærer eller transaktionsgebyrer. Som sælger kan du selv bestemme prisen på dine effekter. EVERCLASSIC blander sig ikke i handlen, men leverer blot en virkelig god platform med en base af købere og sælgere,” fortæller Rasmus Warnke Nørregaard til Trendsonline.dk.

Everclassic.com tager kampen op mod de traditionelle auktionshuse og peer-2-peer platforme, som den traditionelle platform DBA.dk, og de vil sætte skarpt fokus på klassikernes sentimentalitet samt kvalitet, og planerne stopper ikke ved det danske marked.

“Vi har helt fra starten af tænkt på EVERCLASSIC.COM som et site, der skal kunne håndtere mange brugere og gerne fra mange forskellige lande. Vi vil gerne videre ud i verden med vores koncept og vi kan oversætte og igangsætte et nyt land på meget kort tid,” slutter Rasmus Warnke Nørregaard interviewet med Trendsonline.dk

EverClassic_logo

3 kommentarer

Skriv et svar