Arkiver

Nyheder

Webshops satser stort på sportswear

De veletablerede sportsbutikker skal i fremtiden forvente en øget konkurrence om salget af sportswear. Denne konkurrence kommer fra webshops, som traditionelt har fokus på modetøj, men som nu oplever en øget efterspørgsel på sportswear. Derfor ser man en tendens til, at fashion webshops i langt højere grad integrerer sportswear som en del af deres produktsortiment.

Vi kunne for et par uger siden fortælle, at Miinto nu udvider deres sortiment indenfor sportswear til bl.a. at inkludere fitness, crossfit og løb. Miinto har oplevet en øget efterspørgsel på sportsrelaterede produkter, som har vist sig i form af højere salgstal indenfor kategorien og en øget søgning indenfor sportstøj. Miinto er langtfra den eneste fashion webshop, der begynder at satse på sportswear i langt højere grad. Nelly.com har nemlig også indset, at der er mange penge at tjene på sportswear på websitet.

Til efteråret satser Nelly stort på kategorien sportswear, og i denne sammenhæng lancerer de en ny sportskollektion, bestående af ni stykker sportswear, i samarbejde med den svenske træningsblogger Hannah Anderson, der driver bloggen Fashionablefit.

Nelly’s snarligt lancerede sportskollektion har, udover den sportslige funktion, også fokus på det æstetiske og det er af høj betydning, at kollektionen afspejler moden og den generelt enkle, skandinaviske stil med sorte og grå farver. Denne tendens ser man eksempelvis også hos Zalando.dk, som har et utroligt udvalg af sportswear. Derudover kan nævnes H&M, som også har sin helt egen sportskollektion og som i øjeblikket har hele 142 items indenfor sportswear på deres website at vælge imellem. Denne tendens til, at webshops lancerer kollektioner af sportstøj afspejler en anden tendens som er meget populær i øjeblikket, nemlig sundhedsbølgen som primært er fremherskende i Skandinavien. Det kan være med til at forklare, hvorfor det hovedsaligt er de nordiske fashion webshops der i højere grad fokuserer på et stort udvalg af sportswear, fremfor fx Asos, som endnu ikke har en decideret sportswear kategori på deres website. Man bruger flere timer i sit sportstøj end tidligere, og derfor er det vigtigt også at være moderigtigt klædt når man dyrker sport.

Der er derfor en tydelig tendens til, at flere og flere webshops, som hovedsaligt fokuserer på modetøj, følger tendensen og satser større på salget af sportswear, og derfor er det også forventeligt at flere vil følge trop i fremtiden. For som design direktør hos Nelly.com, Emina Alivodic, siger, ”føles det helt rigtigt at satse stort på sport til efteråret.”

 

Skriv et svar