Ifølge FDIH forventer hver tredje danske webshop mere end 10 % højere omsætning i julen 2014 end det foregående år. E-handlen som helhed får et julesalg over 2 mia. kr. mener FDIHs Annette Falberg. Julehandlen online udgør over 20 pct. af julesalget, og dermed bliver mere end hver 5. julegave købt på nettet i 2014.
Julen er de glade forventningers tid, ikke mindst indenfor ecommerce, hvor mere end hver tredje webshopejer venter en stigning på mindst 10 % i julehandlen i forhold til året før, viser en undersøgelse blandt FDIHs medlemmer i slutningen af oktober.[quote_box_center]”Julen er afgørende for mange netbutikker, fordi de henter en stor del af årets omsætning i netop november og december. Så det er rigtigt glædeligt, at forventningerne er høje, og alt peger jo på, at vi igen i år sætter markant omsætningsrekord. FDIHs første estimat på årets julehandel online ligger på over 2 mia. kr., og dermed runder e-handel mindst 20 % af julesalget – altså bliver hver 5. julegave i år købt på nettet,” siger adm. direktør Annette Falberg.[/quote_box_center]
Én af webshopejerne formulerede sig således i FDIHs undersøgelse:[quote_box_center] ”Det er altid en udfordring, ikke mindst i forhold til manpower, når salget 5-10 dobles fra sommer til jul, for så at falde igen. De sidste 3-4 uger op til jul betyder mere og mere for vores årsomsætning.”[/quote_box_center]
1 kommentar