Fra offline til online – Den nye danske webshop Furbazaar.com har nu været i luften i 3 måneder, med visionen om at ændre den traditionelle tilgang til pels og den måde, man køber det på.
Det er ikke første gang vi ser unge iværksættere udfordre de støvede og gammeldags brancher. De fire unge iværksættere bag Furbazaar.com har en vision om at ændre den traditionelle tilgang til køb af pels. Ikke alene vil den nye webshop være et alternativ til de gængse pelsbutikker, men Furbazar.com vil også være de største indenfor pelsdistribution og -salg på et globalt plan.
”Vores målsætning er at sælge alverdens pelsprodukter i forskellige prisklasser til forbrugere verden over – og vi vil være størst,” siger Søren Bjerremand Rosenmaj, der sammen med tre andre unge iværksættere har stiftet FurBazaar.
Med 1400 varenumre er Furbazaar allerede en af de største europæiske pels-webshop målt ud fra sortiment – og med spæd kundebase i USA er der også potentiale for international vækst.
”Med syv forskellige mærker og 1400 varenumre indenfor pelsmode, -accessories og -living breder vi os ud over mange produktkategorier, for at gøre det muligt for alle at eje lidt pels. Derudover skal pels skal ikke kun være store, dyre pelskåber, for det kan sagtens også være en mere prisoverkommelig pude eller en nøglering,” siger Søren Bjerremand Rosenmaj.
Offline Vs. Online
Når der er tale om pels og online køb, er der dog nogle udfordringer i at skulle konkurrere med de traditionelle pelsbutikker, hvor kunderne fysisk kan opleve og røre ved det luksuriøse materiale.
”Der er ingen tvivl om, at vi skal nedbryde nogle barrierer med online pelssalg. Mange kunder er vant til, at pelssalg foregår gennem en fysisk butik, hvor man kan røre ved pelsen og mærke kvaliteten. Vi tror dog på, at onlinekøb er vejen frem – også i pelsindustrien.
For at imødekomme kunders mulige betænkelighed har vi valgt at fokusere meget på kundeservice, så vores kunder føler sig trygge ved at købe igennem Furbazaar. Ud over fuld returret sørger vi derfor for at have en god dialog, hvor kunder eksempelvis kan spørge til pelsen, målene eller pasformen ved ethvert produkt,” siger Søren Bjerremand Rosenmaj og understreger, at netop dialogen har været en nøglefaktor i webshoppens gode start.