Osuma.dk har eksisteret siden 2007 og kan i dag levere dagligvarer til ca. 4,5 mio. danskere. Fra den 18. November 2014 kunne man bestille varer via Osuma.dk til levering på hele Fyn.
Det er kendt af alle, at det indimellem kan være både tidskrævende og hårdt at få handlet sine dagligvarer ind. Kø på vejen. En overlæsset cykel. Ventetid i butikken. Tunge bæreposer. De fleste kender nok situationen og de færreste synes, at det er en god oplevelse. Måske netop dette er årsagen til, at online dagligvarehandel oplever fremgang.
Analyser viser* nemlig, at halvdelen af danskerne forventer at skulle handle dagligvarer online i løbet af 2014. Dette er en voldsom stigning i forhold til 2013, hvor de samlet købte ind for 1,5 milliard. Nye succesfulde netkøbmænd som Nemlig.com og Osuma.dk er med til at bane vejen, som indvarsler en helt ny fremtid for dagligvarehandlen.
Læs også: Post Danmark vækster indenfor distribution af dagligvarer
Dagligvarer til døren – en ny og bedre indkøbsoplevelse
Osuma.dk tilbyder nu også deres kunder på fyn, at slippe for indkøbsræset. Hver uge bestiller børnefamilier, ældre, institutioner, erhvervskunder og samkøbs-fællesskaber i små landsbyer, deres dagligvarer hos Osuma.dk og får dem leveret til døren. Spørger man Osuma.dk’s direktør, Steen Trier, så lever virksomheden ikke af at sælge dagligvarer til kunderne, selvom det praktisk set er det de gør. ”Osuma.dk sælger mere tid og overskud – vi hjælper kunderne med at få deres hverdag til at gå op i en højere enhed”.