Vi er endnu ikke ved årets udgang, men her får du et tilbageblik i tweets. Vi har på Shopsonline samlet højdepunkterne i dansk e-handel 2014.
VIDSTE DU AT…
En femtedel af danskernes julegavebudget vil blive brugt online i 2014 – Tweet
Sociale medier udgør to procent af det samlede onlinesalg i DK, der er tale om 449 mio. kroner. Facebook konverterer bedst – Tweet
Internethandlen er i 2014 vokset med 19 procent. Det forventes, at de danske forbrugere vil have shoppet for 82 mia. kroner ved årets udgang – Tweet
På #BlackFriday i år blev kortet brugt lidt over 4,5 millioner gange – det samlede forbrug endte på 1,53 mia. kroner. En stigning på 113% – Tweet
Opgørelsen fra det internationale iværksætterindeks – Global Entrepreneurship viser, at Danmark er det 6. bedste iværksætterland i verden. – Tweet
FDIHs undersøgelse viser at kun 22,8% af danske webshops betragtes som værende i risikozonen, med et afkast under 10% og en soliditet under 20%. – Tweet
For to år siden handlede 19% af danskerne via smartphone eller tablet. I år er antallet steget til 33% – Tweet
Flest forbrugere foretrækker at hente informationer fra netbutikkens egen hjemmeside inden netkøb – Tweet
40 procent af forbrugerne siger, at de har afbrudt et netkøb én eller flere gange i løbet af det seneste halve år. For krævende betalingsprocesser og utilstrækkelige informationer – Tweet
40 procent har én eller flere gange returneret en fysisk vare til netbutikken. Næsten 90 procent af disse var tilfredse med returordningen – Tweet
Inden et år vil man have over 50 % af trafikken til netbutikkerne via mobile enheder – Tweet
Storbritanien er den største konkurrent til de danske netbutikker. 49% af de nordiske forbrugere har handlet på en engelsk webshop i 2014 – Tweet
Danskerne bruger flest penge på flybilletter og rejser, men at det er i beklædningsbranchen, at fremgangen har været størst i år 2014 – Tweet
Kilder:
FDIH.dk
Bring.dk
Dibs.dk
Danskerhverv.dk
Nets.dk
Adobe.com