Woomio er et af de danske startups, der er kommet ud af årets Startupbootcamp Mobile accelerator. Platformen skal gøre det muligt for kunder at tjene penge på at dele deres køb på de sociale medier. Af Tina Søndergaard
Woomios undersøgelse viser, at 60% af de adspurgte kunder er mere villige til at købe et produkt, hvis det er blevet anbefalet af en ven. Det er det, der er basen for virksomheden Woomio, som skal give kunderne penge for at anbefale produkter på de sociale medier.
“Woomio handler om at tjene penge via anbefalinger på de sociale medier og er derfor også tilgængeligt for alle. Vores platform giver hver kunde et unik affiliate link, så modebutikken kan spore effektiviteten af den enkelte brugers indflydelse på salget. “ fortæller Zeth Edwardsen, CEO og medstifter for Woomio.com
Løsning til virksomheder med små marketingbudgetter
Woomio er baseret på en no cure-no pay model, så forhandlerne kun behøver at betale for den trafik platformen reelt har genereret. Denne model er ifølge Zeth Edwardsen et billigere alternativ til den ellers velkendte Google AdWords annonce. Modellen kan især hjælpe virksomheder med mindre marketingsbudgetter, til at opnå øget trafik og en højere clickrate, uden at skulle betale de priser, som en AdWords annonce koster.
1 kommentar