Arkiver

Nyheder

10 år gamle Frokost.dk rammer 10.000 solgte kuverter – om dagen

Hvad der startede som en simpel idé for at tilbyde nemmere frokost til danske virksomheder, har udviklet sig til en dansk startup succeshistorie. Frokost.dk, som i dag ejes af startup-fabrikken Rainmaking, kan nu fejre en imponerende frokostlevering på 10.000 stk. om dagen. Det er ny rekord. Af Pia Ella Elmegård

Det startede ud med, at iværksætteren Martin Bjergegaard fik idéen, mens han stadig var ansat hos kok og iværksætter, Claus Meyer, der hurtigt var med på ideen. Siden da har Frokost.dk leveret mange frokostordninger til danske virksomheder og haft tidligere partner i Rainmaking, Mads Aarøe Mathiesen som styrmand.

Lyt også: Podcast #102 – Interview med Mads Mathiesen – Frokost.dk

Nutidens Frokost.dk: fra skud på startup-stammen til bæredygtig forretning

I dag er Claus Meyer ikke længere med i ejerkredsen, men tilknyttet som leverandør til Frokost.dk, og Mads Aarøe Mathiesen har medstiftet et nyt dansk startup, Tradono, der fik investering af investorerne Christian Stadil, Klaus Nyengaard og Jacob Masters i 2014. Roret er overgivet til Peter Dahm Frederiksen, der siden september 2013 har
fungeret som den administrerende direktør i virksomheden, som runder 10 år til oktober.Frokostdk_PeterDahm

“Vi mærker generelt en støt og rolig stigning i antallet af solgte kuverter, men i det seneste år har vi sigtet mod at nå op på 10.000 solgte kuverter pr. dag. Det var derfor en stor dag i går (2. februar ’15, red.),  hvor vi kunne fejre, at vi har nået en milepæl og sat ny rekord. Det betyder dog ikke, at vi nu hviler på laurbærerne – tvært imod. Vi arbejder videre for fortsat at nå nye mål,” siger Peter Dahm Frederiksen.

Læs også: Dansk millioninvestering til Tradonos brugtsalg på Facebook

Tilfredse kunder skaber succesen

Kundetilfredsheden er i følge deres hjemmeside på en imponerende 96 pct. tilfredse eller meget tilfredse kunder, og virksomheden har scoret fem stjerner hos Trustpilot.

De tilfredse kunder er resultat af en stor indsats på kundeservice-området. Frokost.dk har således fire retentionmanagers samt et team bestående af fem kundekonsulenter, som hver dag håndterer store og små bemærkninger fra kunderne.

Frokostdk_kundetilfredshed

De næste 10 år

Den stigende succes, som Frokost.dk har oplevet den seneste tid, skal bruges konstruktivt, mener Peter Dahm Frederiksen. Virksomheden fortsætter den store indsats inden for nysalg og forventer, at dette vil føre til yderligere vækst i løbet af 2015.

”Vi tror på, at vi fortsat vil opnå en markant vækst i antallet af solgte frokostkuverter i løbet af de kommende år, på trods af at markedet er presset. Derfor fortsætter vi vores fokus på strategisk nysalg, gode samarbejdsrelationer med dygtige cateringfirmaer og professionel kundeservice,” siger Peter Dahm Frederiksen afslutningsvist.

Skriv et svar