Den digitale rejseportal Yaneeda, som formidler rejser mellem kunder og lokale rejsearrangører, har fået en investering på 4 millioner kroner fra investeringsselskabet Nupark Accelerace Invest. Af Tina Søndergaard
Rejseportalen Yaneeda.com gør det muligt at springe rejsebureauet over og planlægge ture gennem kontakt med lokale rejsearrangører på de mange destinationer verden over. Den kontakt har tidligere være forbeholdt rejsebureauerne, men Yaneedas service gør rejsebureauet overflødigt og gør det mulige for brugerne at spare op mod 30 % af rejsens pris.
Accelerator-program banede vejen
Sidste år gennemførte startuppet Acceleraces acceleratorprogram, og det er i forlængelse af dette 5-måneders vækstforløb, at Nupark Accelerace Invest har valgt at indlemme Yaneeda.com i investeringsporteføljen.
Leo Hansen, CEO hos Nupark Accelerace Invest, siger om investeringen: ”Yaneeda.com er skabt af erfarne og engagerede kræfter indenfor rejsebranchen, og de har en skalérbar forretningsmodel med et stort internationalt potentiale. Det gør dem rigtig interessante investeringsmæssigt.”
Læs også: Penneo vinder Best Startup på Accelerace Investor Day
Investering skal udbrede Yaneeda i Europa
En central del af Yaneedas forretningsstrategi har hele tiden været at indgå strategiske alliancer, når konceptet skal udbredes. Dermed undgår startuppet selv at skulle sætte kontorer op i hele verden. Med investeringen skal startuppet i gang med at indgå et større antal strategiske alliancer for at udbrede rejsekonceptet først i Danmark og siden i resten af Europa.
”I 2015 planlægger vi at udvide teamet med fire nye medarbejdere og har allerede nu tilføjet flere nye rejseture til vores online portal, hvor vi udbyder alt fra dykkerferier, ø-hop, jungle-trekking til Everest basecamp og Galapagos,” fortæller Hasse Hunskjær, CEO i Yaneeda.
Læs også: Yaneeda forbinder rejsekunder og lokale rejsearrangører
Få mere at vide om Yaneeda her: