Showmybuy hjælper webshops med mund-til-mund markedsføring

Showmybuy er en mund-til-mund markedsførings platform, der sikrer bedre og mere troværdig markedsføring, ved at udnytte de sociale medier og kraften i personlige anbefalinger. – Af Thomas Lassen Jensen

Traditionel banner markedsføring bliver overset af internetbrugerne, og banner markedsføring er generelt på vej i en nedadgående retning. Showmybuy er en svensk virksomhed, som har udviklet en social shopping service, der udnytter kunders brug af sociale medier samt potentialet i personlige anbefalinger.

Troværdig markedsføring igennem de sociale medier
Det er ikke noget nyt at man modtager en form for betaling, hvis man hjælper med at promovere en virksomhed. Virksomheder har i nyere tid specielt betalt bloggere, for at promovere en virksomheds produkter igennem deres blog.

Showmybuy bruger denne metode, med deres sociale shopping service. Showmybuy giver kunderne muligheden for at dele de ting, som de har købt igennem en e-shop, med deres venner på de sociale medier. Dette resultere i en form for bonus, fra den e-shop de har foretaget deres køb igennem.

Måden det hele virker på, er at kunderne deler deres indkøb hos en e-shop, med deres venner på de sociale medier. Dette gavner både e-shoppen samt kunden selv. Kunden får en præmie, hvilket for eksempel kan være fri fragt eller en rabat på
deres indkøb. E-shoppen får til gengæld en bedre og mere troværdig promovering.

”Vi mener at kunde-til-kunde kommunikation er den stærkeste form for markedsføring. Kunderne elsker vores service, og Showmybuy gør processen med at sprede ordet blandt venner og familie meget nemt, ” siger Rune Risom, adm. direktør for Hungry.dk tweet

Online markedsføring gjort anderledes
Ideen til Showmybuy opstod, da de to medstiftere, Mats Bengtsson og Niclas Lindberg, stillede spørgsmålstegn ved, hvordan fremtidens internet markedsføring ville se ud.

”Vi tænkte over om det var muligt at placere reklamer af højeste kvalitet, direkte ind i brugernes sociale netværk feeds, uden at være forstyrrende, ” forklarede Mats Bengtsson adm. Direktør og medstifter af Showmybuy. tweet

Det spørgsmål som holdet bag Showmybuy spurgte sig selv, var hvordan man kunne gøre online markedsføring forskelligt fra hvad folk var vant til.

”Vi forstod at brugerne af de sociale netværker, var i besiddelse af ’nøglen til kongeriget’. Da vi fik ideen til at give kunderne et incitament til at åbne deres digitale stuer, besluttede vi at ideen var god nok til at bringe til testning. ” tweet

Bevis for koncept
Den første ting som de to iværksættere gjorde, da de indså at ideen var værd at bruge tid på, var at skabe en minimal fungerende løsning. Dette var for at få et bevis for at deres koncept virkede. De blev nød til at bevise, at folk var villige til at dele deres indkøb, samt hvad deres incitament var for dette.

”Vi havde nogle e-shop ejere i vores netværk, så det første vi gjorde var at kontakte dem, og overtale dem til at tilføje vores service til sidst i deres købs proces, ” afslørede Niclas Lindberg, CTO og medstifter af Showmybuy. tweet

Showmybuy havde allerede bevis på deres koncept efter deres pilot test, og besluttede at tilpasse deres tjeneste, til at indeholde alle de ting som de lærte af pilottesten. Ikke lang tid efter at Showmybuy havde gennemført deres pilottest, tilføjede de en designer samt en tekstforfatter til teamet, for at gøre Showmybuy til en realitet.

”Vores meget forskellige baggrunde viste sig at være et perfekt match, til at skabe en enkel, smuk og magtfuldt redskab, som kan hjælpe mange e-shops på markedet.” tweet

To fundamentale sandheder
En af de smarte ting ved Showmybuy er prisen. Alle kan prøve Showmybuy’s service, uden at skulle betale en oprettelses omkostning. Herudover betaler man kun for de klik, som man opnår igennem Showmybuy’s promovering.

Showmybuy tilbyder deres service i mange forskellige sprog, hvilket giver kunder fra hele verdenen muligheden for, at drage fordel af markedsføringsplatformen.

Niclas Lindberg udtalte at formålet med Showmybuy er, skabe en ærlig markedsførings spredning, ved kun at tillade købende kunder at sprede deres indkøb.

“Vi arbejder med to fundamentale sandheder: et køb er det ultimative bevis for at et kunde kan lide et brand, samt at mennesker har en stor tendens til at socialisere med andre personer fra den samme målgruppe. ” tweet

Grundlæggerne af Showmybuy mener, at de sociale medier, deling og personlige anbefalinger er kommet for at blive. Virksomheder har brug for at omfavne dette eller se sig selv falde bag deres konkurrenter.

”Det er ikke et spørgsmål, men en kendsgerning, at mund-til-mund markedsføring vil forsætte med at tage fart på. Nye forretningsmodeller baseret herpå, er virkelig i gang med at udfordre de mere traditionelle modeller. ” tweet

 

 

Skrevet af

Læs også

Top