Arkiver

BusinessNyhederPlatform

Ny bølge af renseri services skyller ind over Danmark

On demand online renseri-services hitter i disse tider, hvor hverdagen ofte er hektisk, så det kan være svært at nå vasketøjet og nå på det lokale renseri inden for åbningstiden.

Det er måske ikke lige vasketøjet, der står først på listen i din travle hverdag. Hvad hvis nu, du kunne slippe for besværet med at booke vasketid og nå på renseriet?

Netop det tænkte Karim Ben M’Barek for nogle år siden, da han kæmpede om vasketiderne og ofte endte med at vaske om natten. Sammen med to kammerater, Jannick Christensen og Max Børglum Stripp går de i gang med at realisere online-vaskeriet Washa. I starten måtte de tre finde alternative løsninger for at få online-vaskeriet til at løbe rundt:

”Vi startede med at promovere konceptet til venner og familie og startede med at opbygge en simpel hjemmeside og købte kuffert vægte til at veje vasketøjet. I starten havde vi primært fokus på service,” siger Karim Ben M’Barek, Washa.

Ordrerne begyndte stille og roligt at komme ind, og det var blot startskuddet til det, der skulle vise sig at blive en succesfuld forretning og en ny tendens inden for branchen.

Blod, sved og tårer førte til en succesfuld forretning

Mange ordrer er havnet i Washas kurv sidenhen, og danske familier klikker sig i stigende grad til en bookning af rens og vask. Washa arbejder motiverede videre på at yde en god service til kunderne og Karim Ben M’Barek siger:

”Vores koncept er meget simpelt. Det handler om, at vi alle er dedikerede og ihærdige. Det har kostet blod, sved og tårer at nå dertil, hvor vi er i dag, men det har været en fed rejse, og vi er stadig alle motiverede.”

Det er ikke kun Washa, der i dag tilbyder lignende renseri services, on demand. Også spillere såsom JustCleaners og Justin Joy har meldt sig på banen. Den nye bølge af renseri-services bliver i stigende grad populært, og efterspørgslen stiger.    

Bølgen af renseri services er populært blandt danskerne

Udbuddet af online renserier og vaskerier er budt velkommen af danskerne. Det i en tid, hvor man ønsker service her og nu, som giver mere tid til hyggelige stunder med familien. Karim Ben M’BarekWasha, siger:

”Det er at gøre det lettere for folk. Det handler om ‘On demand’, som Nemlig.com også står for. Folk vil have service her og nu – det er fremtiden!”

Online-renseri bølgen repræsenteret af Washa, JustCleaners og Justin Joy ser ud til at blive, og er ligesom andre ‘on demand’ virksomheder som Nemlig.com en efterspurgt service, der skaber værdi i hverdagen.

Udfordringen bliver i fremtiden at følge med de mange ordrer, leve op til kundernes forventninger, og bevise at man kan levere varen.

 

Skriv et svar