Colego har for nyligt udsendt en pressemeddelelse, der offentliggør, at man har sendt opgaver ud til virksomheder for over 200 millioner DKK i 2015. Pressemeddelelsen kommer kort efter, at Tine Thygesen sagde sit job op som marketingchef i startuppet.
Da Tine Thygesen tiltræder som Marketingchef for Colego i marts 2015, er virksomheden på vej ind på det tyske marked. Tine skulle blandt andet være med til at udvikle go-to-market strategien og så frem til at brande Colego og bruge sine spidskompetencer inden for marketing og kommunikation.
Trods opgaverne og hendes interesse for området skrev Tine for nyligt på sin blog, at hun har valgt at forlade Colego.
Læs også: Tine Thygesen forlader Colego
Pressemeddelelse udsendes af Colego
Nu har Colego så sendt en pressemeddelelse ud. Her meddeler Colego, at man har sendt opgaver ud til danske virksomheder for over 200 mio. DKK i 2015.
Beløbet afspejler en stigende efterspørgsel hos danskere på tilbudssøgning. På bare et år er søgningen ”få 3 tilbud” på Google steget med 40 pct. Colego er den største spiller på markedet, når det gælder tilbudsportaler, og dækker 40 erhverv. Dermed adskiller man sig fra andre tilbudskanaler, der fokuserer på ét fag.
Danskerne henvender sig til Colego, når de har brug for hjælp til eksempelvis rengøring og tømrerarbejde. Dernæst analyserer Colego opgaverne og sørger for at sende dem ud til passende partnervirksomheder. Efterspørgslen på tilbudsportaler er stor, og Colego har været med til at formidle over 70.000 opgaver til en sum på over 200 millioner DKK.
Direktør, Martin Lavlund, glæder sig over udviklingen på markedet:
“Da vi startede Colego i sin tid, var det med forventningen om, at det var en branche, der kunne udvikle sig, og at det allerede nu har vist sig, at vi formår at hjælpe vores samarbejdspartnere til opgaver af så høj kvalitet, er enormt tilfredsstillende. Det er et kæmpe puslespil, vi hjælper med at få til at gå op, og det er en forretningsform, vi med glæde kan se, flere og flere firmaer tager til sig, da de kan se, det virker.“
Læs også: Northcap Partners investerer 15 mio. i danske Colego
Tine Thygesen om Colegos nyhed
Tine Thygesen skriver på sin blog fredag:
”Vi har netop rundet en milepæl hos Colego, hvilket jeg er meget stolt af – vi har passeret 200 millioner kroners-mærket. Sikken en følelse! Da jeg gik ind i Colego var det netop dette aspekt, der var mit “højere formål”. Jeg elskede den forskel vi kunne gøre for virksomheder, deres familier og ansatte.”
Tine og Colego skilles på god fod, og Tine bliver i virksomheden, indtil hendes ansvarsområder er blevet overbragt.