Velkommen til tredje kapitel i beretningen om danske Planday og deres vej til etablering i USA – et sandt ekspansionseventyr, som styres med hård hånd af danskejede Lemonsqueeze, hvis speciale er at hjælpe europæiske virksomheder med at finde fodfæste og skalere deres forretning på det amerikanske marked.
I denne uge havde teamet fokus udelukkende på at forberede pitch, få et endnu dybere kendskab til produktet og at holde det fremragende momentum, der allerede er skabt i Lemonsqueezes Fabrik i Brooklyn.
Målet for September er allerede i hus!
Energien er høj, og kampen om de nye kunder er stadigvæk I gang for fuld damp. Et eksempel på den ånd, der lever i det entreprenante lokale I den gamle fabrik, udspillede sig i denne uge.
En af sælgerne, som Lemonsqueeze har ansat til at erobre marked for Planday, støder på en potentiel kunde, der bruger en konkurrerende tjeneste til Planday med lavere priser, men med et produkt som ikke når Planday til sokkeholderne. Efter en hurtig pep-talk går han direkte på telefonen, matcher prisen, og lukker et salg. De her drenge sidder ikke og venter, de vil fremad. Hurtigt!
DYNAMIK, VARIATION og NYE VENNER
At holde momentum handler meget om dynamik og variation. For at sikre, at der hele tiden er højt momentum, hopper Lemonsqueeze på cyklen og deltager i en halv times ‘pitch battle’ mod en af de ambitiøse Plandayers. 2 Demoer lukket og fremdrift og momentum hersker stadigvæk.
Man skal heller ikke være bange for at tage fat I de tunge drenge. En af de nye Plandayers har et massivt netværk I hospitality industrien i specielt New York, og gennem dette er det lykkedes at blive “preferred partner” I NY Restaurant association. Et partnersamarbejde der kan give nye leads og positionere Planday som en solid spiller på marked.
Næste uge
Der gemmer sig stor succes bag de massive metaldøre I Brooklyn. Planday-teamet har lukket dobbelt så mange salg som var deres mål da udfordringen startede. Derfor har de nu skruet op for forventningerne og sigter efter at lukke 12 salg inden de 30 dage er gået. Det lader til, at det gamle ordsprog “salg skaber salg” passer, når det kommer til Lemonsqueezes setup og et produkts som Plandays.
Følg med I næste uge hvor vi afslutter serien om Lemonsqueeze og Planday i deres iver for at sikre fodfæste på det amerikanske marked.