Arkiver

NyhederPlatformSustainable Tech

Sådan gik lanceringsåret for Tradono

Tradono Trendsonline

Den danske startup virksomhed Tradono har haft et 2015 præget af opstart, vækst og udbredelsen af deres digitale loppemarked på Facebook. Efter blot 1 år runder Tradono 150.000 downloads på Appstore.

Tradono lancerede sit digitale loppemarked i starten af 2015, så hele året er, ifølge medstifter, Mads Aarøe Mathiesen, gået med at tale med brugere og sprede det glade budskab blandt danske secondhand-shoppere.

“​Vi driver en markedsplads, hvor sælgerne forventer at få solgt deres ting hurtigt, og køberne forventer at se interessante varer fra første færd. Den hårde nød er at få både købere og sælgere på platformen samtidig,” udtaler Mads Aarøe Mathiesen.

Startup virksomheden har også rejst penge, hvilket har været en udfordring for holdet.

“Heldigvis har vores stejle vækst dog gjort opgaven med at rejse penge mere taknemmelig,” lyder det fra Mads Aarøe Mathiesen.

Samtaler med kunderne er essentielle for Tradono
Brugerinddragelse har givet pote for Tradono, der har brugt tid på at tale med kunderne.

“​Vi har konstant talt med vores brugere og sammen fundet løsninger på det rette mix af udbud og efterspørgsel. Det er selvfølgelig noget, vi arbejder med løbende, og vores hemmelige våben er ganske simpelt at tale med brugerne,” forklarer Mads Aarøe Mathiesen.

Hele 150.000 downloads på Appstore på blot et enkelt år vidner om, at Tradono dækker et behov i markedet.

“Vi brænder virkelig for at forbinde ting, som ikke bliver brugt, med folk, der kan bruge dem. Derfor var det en vild oplevelse at møde over 2.000 brugere på vores første loppemarked, se smilene og alle de ting, der skiftede ejere,” afslutter Mads Aarøe Mathiesen.

Læs også: Dansk millioninvestering til Tradonos brugtsalg på Facebook

1 kommentar

Skriv et svar