Newsio har fået bevilget 2,1 million i tilskud fra Markedsmodningsfonden. Pengene skal gå til test og tilpasning af deres nye produkter.
Newsio er et site, der hjælper brugeren med at organisere og personalisere nyhedsstrømmen, for kun at præsentere brugeren for det indhold, der interesserer netop ham eller hende. Sorteringen sker på baggrund af brugerens selvvalgte interesseområder, adfærd på sitet og artikler, der bliver delt af personer, som brugeren følger.
Platformen har både en version rettet mod private, men også en version rettet mod virksomheder. Den virksomhedsegnede version af platformen er udviklet til intern brug i virksomheder, men den kan med fordel bruges i forbindelse med sociale medier. Enten til markedsføring eller generel vidensdeling, men også til at aktivere medarbejderne til at bruge medierne.
Læs også: Nyt medie til kræsne nyheds-junkies
Test i praksis
Pengene fra Markedsmodningsfonden er øremærkede til test og tilpasning af platformen til virksomhedsregi. Til dette, har Newsio indgået en samarbejdsaftale med Danske Bank. Deres ansatte skal altså benytte platformen internt i organisationen, så Newsio kan vurdere på det, når det bliver benyttet i praksis og få noget konstruktiv respons.
Det er folkene bag Newsio naturligvis glade for at få muliggjort. En af de vigtigste ting omkring udviklingen af et produkt, er jo at opleve det i brug.
”Vi er utrolig glade for at have fået tilskud fra Markedsmodningsfonden. Det giver os muligheden for at arbejde struktureret, med test og tilpasning af vores løsning ved vores kunder, for at gøre vores produkt endnu bedre,” siger Thomas Heltborg Juul, CEO, Newsio
Newsios platform er stadig i sin grundform, men med den nye kapital og mulighed for at teste softwaren, håber Newsio på at kunne videreudvikle deres produkter med endnu flere funktioner og features.