Fishtrip har landet en investering i millionklassen og indstiller nu kikkertsigtet mod udlandet.
Fishtrip er en bookingplatform for fisketure i Danmark. Startuppet simplificerer processen med at booke en tur ved at give folk en nem oversigt over de tilgængelige ture og mulighed for at reservere og betale online. I stedet for at skulle kontakte hver eneste fiskerfartøj for at finde en, der er til rådighed, går man blot ind på Fishtrip.dk.
Siden Fishtrip startede op i april sidste år, landede de i efteråret en millioninvestering fra JustEat-stifteren Jesper Buch, som ser platformen som fiskeriets pendant til sit eget Just Eat.
”Jeg tror, trangen til gode naturoplevelser ligger dybt i de fleste mennesker. Derfor er potentialet for en virksomhed som Fishtrip også rigtig stort,” lyder det fra Jesper Buch.
Nu kan Fishtrip så løfte sløret for deres næste store investeringsrunde, hvor Christian Birk fra Endomondo har været frontløberen. Beløbet er nået op i millionklassen og skal bruges til både at udvikle produktet, men også til at ekspandere til udlandet. Indtil videre har Fishtrip nemlig kun opereret i Danmark, men planen er at indtage markedet i både Tyskland, Sverige og Storbritanien. Fishtrip er allerede godt i gang med at invadere Polen og Norge.
Læs også: Just Eat-stifter Jesper Buch investerer i fiskeri-startup
“Vi satser på kvalitet først, kvantitet senere”
Rasmus Dahl, medstifter af Fishtrip, udtaler, at de er rigtigt glade for, at det er Christian Birk, der investerer. Fiskeri er en hobby, siger han, men også en hobby, der har mange community-egenskaber. Christian Birk har en masse erfaring med at skabe et community fra Endomondo og Rasmus Dahl er glad for at have muligheden for at kunne sparre med en succesrig iværksætter på det felt.
“Christian er jo nærmest en drømmeinvestor- han kommer med både kapital og erfaring,” udtaler Rasmus Dahl.
Med udvidelsen til udlandet vil de hos Fishtrip gerne skabe rammerne for, at fiskeri-interesserede kan tage på fisketure andre steder i verden, end kun herhjemme. Rasmus Dahl fortæller også, at flere har foreslået at udvide produktet til at tilbyde pakkeløsninger, sådan at kunderne kan booke fiskeferien som et samlet tilbud. Det er de absolut ikke afvisende over for, fortæller han, men indtil videre ønsker de at fokusere på kerneproduktet, før de udvider på den front.
“I starten kan det være svært at finde frem til, hvad kernen af ens produkt egentligt er, man skyder ofte lidt med spredehagl i starten, før man når frem til ens niche og det man virkelig gerne vil skabe. Derfor vil vi gerne fokusere på at gøre vores produkt helt skarpt,,” fortæller han.
Startuppet vil gerne på sigt arbejde på at udbygge produktet, så de kan tilbyde hele pakkeferien til deres brugere. Men for nu satser de på kvalitet, frem for kvantitet.
Læs også: Fishtrip inviterer: Ta’ med ud og fisk!
1 kommentar