Arkiver

NyhederPlatformSoftware

Kan man tilbudsshoppe, når det handler om begravelser?

Mange mener måske, at det er anstødeligt, at undersøge markedet og priserne, når en nær relation afgår ved døden. Men fire iværksættere fra Aarhus ser emnet fra en anden vinkel. De mener nemlig, at det kan være en hjælp at have de forskellige tilbud samlet ét sted. Derfor har de lanceret en tilbudsportal for begravelser. 

De kalder det selv en slags AutoButler for bedemænd. Begravelse.nu fungerer ligesom enhver anden tilbudside. Som bruger får man tilbudt tre forskellige pakkeløsninger af varierende art og kan fra computeren overveje pris og services fra de forskellige bedemænd.

De færreste mennesker har den helt store erfaring med at begrave et familiemedlem eller lignende, så oftest er det en forholdsvis uoverskuelig opgave, som man ingen erfaring har med. Kister og gravpladser er ikke noget man køber så ofte, så det kan være svært at danne sig et overblik over, om man får et godt tilbud eller ej.

Giver de efterladte let adgang til service

Derfor har fire aarhusianere lanceret Begravelse.nu, som udover at levere sammenlignende tilbud laver indhold, der omhandler, hvordan man i det hele tackler det at være efterladt. Platformen har også en feature med generelle råd og vejledning.

Det kan være med til at skabe overblik over de reelle muligheder, hvis man eksempelvis ikke ønsker en traditionel begravelse.

”Vi vil gerne lave en platform, hvor man som efterladt kan få svar på sine spørgsmål, for når et familiemedlem eller en bekendt afgår ved døden, så opstår der pludselig en masse spørgsmål, som man ikke anede eksisterede,” fortæller Lasse Rostgaard Andersen, en af stifterne af begravelse.nu i en pressemeddelelse.

”Det er ikke spørgsmål, vi bokser med til dagligt, og de kommer altid ubelejligt, så derfor skal vi kunne finde svar på nettet, når de opstår. Og så vil vi i samme moment tilbyde en service, hvor man kan få et hurtigt overblik over bedemændenes service.”

Allerede planer om skalering

Allerede nu, et par dage efter lancering, har indtil flere bedemænd meldt sig til siden, og de fire stiftere er godt tilfredse med platformens start. Faktisk har de allerede nu engageret to sælgere og barsler med planer om udvidelse til vores tyske nabo allerede fra næste år.

”Drømmen er selvfølgelig at tage konceptet til andre lande end Danmark. Det oplagte marked er Tyskland, der også har nogle forsikringsmæssige services, som vi gerne vil håndtere. Vi bruger derfor Danmark som en prøveballon og er klar til at rykke til Tyskland, så snart konceptet er verificeret,” fortæller medstifter Denni Pultz Gottfredsen:

”Vi er sikre på, at vi er klar til at udvide til Tyskland allerede fra starten af næste år.”

Skriv et svar