Arkiver

BusinessNyhederSocial MediaSøgemaskineoptimeringUngt Tech

To danske iværksættere er i høj kurs hos Facebook

PL & Partners, Facebook-annonceringDe to stiftere af PL & Partners Foto: Claus Sall

To danske fyre i 20erne har startet en virksomhed, der specialiserer sig i Facebook-annoncering. Og det har internetgiganten lagt mærke til. Senest i et opslag, der gik ud til over 10 millioner mennesker.

Han blev som den første dansker nogensinde inviteret til at holde et foredrag på Facebooks europæiske hovedkontor i Irland tidligere i år. Det er noget af en bedrift for en iværksætter, der stiftede sin første virksomhed på sidste semester i gymnasiet og lige er fyldt 21 år. Men Kristian Larsen og forretningspartneren Mads Paaksesen på 22 år har på kort tid imponeret Facebook med deres virksomhed PL & Partners.

Facebooks opslag gik ud til 10 millioner

PL & Partners er specialiseret i Facebook-annoncering og klarer sig så godt, at Facebook selv løbende fremhæver virksomheden. Senest i et opslag på ”Facebook for Business”, internetgigantens officielle marketingside med over 10 millioner følgere fra hele Europa.

Facebook fik første gang øjnene op for Kristian Larsen og Mads Paaskesen, da de i 3.g startede en online butik, der på under et år nåede en omsætning på 1,5 millioner kroner gennem salg af ure. Nøglen lå i deres succesfulde markedsføring gennem Facebook.

Ur-butikken solgte de, og efter opfordringen fra Facebook stiftede de deres nuværende forretning PL & Partners. Nogle måneder senere stod Kristian Larsen så i Irland og holdt foredrag for en række førende online marketingchefer.

”Jeg har nok altid haft flair for online-verdenen. Da jeg gik i folkeskolen, var jeg helt klart klassens computernørd. Jeg kan huske, at det tog mig under én dag at programmere min computer til at spille computerspil for mig. Det resulterede i, at jeg kunne tjene flere tusinde kroner om måneden uden at skulle røre en finger,” fortæller Kristian Larsen i en pressemeddelelse.

Fandt sammen om en fælles passion

Kristian Larsen kommer selv fra en entreprenant familie og tænkte tidligt i livet, at han gerne ville være iværksætter. Hans forretningspartner, Mads, fokuserede i stedet på elitesport, men selvom de to drenge ved første øjekast ikke har meget tilfælles fandt de sammen om iværksætteri i gymansiet og har nu PL & Partners sammen, som på få år er gået fra ingenting til syv ansatte.

Vi er ikke historien om de to gode klassekammerater, der vælger at starte noget op sammen. Faktisk talte vi dårligt sammen de første to år af vores studie, men vi har fundet sammen om vores fælles passion omkring Facebook, iværksætteri og så lysten til at arbejde hårdt og skabe resultater,” siger Mads Paaskesen i pressemeddelelsen.

Kunderne lytter med, når Facebook taler

Blåstemplingen fra internetgiganten har været et afgørende punkt i deres karrierer. 

”Når man er først i tyverne, og éns kunder både er væsentligt ældre og mere livserfarne, så er det klart, at troværdighed kan være en udfordring. Vi ved imidlertid, at vi er hamrende dygtige til lige præcis Facebook-annoncering, og når Facebook så sender den slags signaler, så lytter vores kunder naturligvis også med,” siger Kristian Larsen i pressemeddelelsen.

Kundelisten tæller blandt andet Super Brugsen, Single.dk og Klasselotteriet. Og det er ikke kun kunderne, der lytter til Facebooks signaler. PL & Partners har således modtaget flere købstilbud fra en række større danske bureauer, men indtil videre har de to unge iværksættere afvist at sælge PL & Partners, som har hovedkontor i Køge.

”Vi har ikke startet vores fælles virksomhed for at lave en stor exit, inden vi dårligt er kommet i gang.
Om det så sker en dag, det er ikke til at spå om, men vi fokuserer vores tid og kræfter på at gøre det bedst muligt for vores kunder”, fortæller Mads Paaskesen i pressemeddelelsen.

1 kommentar

Skriv et svar