Den nye app, og den underliggende start-up-virksomhed, går under navnet SmartJobs.
App’en skal revolutionere det danske jobmarked med funktioner kendt fra sociale medier og direkte kommunikation mellem jobsøger og arbejdsgivers smartphone.
SmartJobs kombinerer en række af de funktioner, som vi allerede kender fra de sociale medier og kendte bestillingstjenester. Brugerens personlige CV og ansøgning samles i app’en, og derfra kan man søge jobs med et enkelt klik og chatte med arbejdsgiver. Derudover opfordres brugerne til at uploade en personlig videopræsentation, som vi kender det fra selfien, der let optages med telefonens forsidekamera.
For øjeblikket findes der reelt kun to udbydere, når det gælder jobtjenester, plus en række mindre branchespecialiserede jobs sites. Ofir udgør ca. 10% af markedet, mens den største spiller på markedet, Jobindex, sidder på langt over 60% af markedet. Derfor har SmartJobs-teamet skabt en platform, der gør op med den klassiske måde at annoncere og søge job på.
”Modsat den traditionelle og langsommelige jobsøgningsproces, har vi satset på nye digitale features, der primært henvender sig til de digitale indfødte, som altid har deres smartphone lige ved hånden. På den måde kommer arbejdsgiver direkte i lommen på jobsøger og omvendt”, siger Emil Sørensen, Marketingschef hos SmartJobs.
”Den teknologiske udvikling inden for jobsøgning har ligget relativt stille siden slut 90erne. Det har skabt et marked med ringe konkurrence på pris, funktionalitet og service. Derfor vil vi udfordre de store spillere, så det igen bliver attraktivt for virksomhederne at annoncere jobs ”, forsætter Christian Reib, adm. Direktør hos SmartJobs.
Store ambitioner
Ifølge teamet bag Smartjobs, der består af HR og sociale mediefolk, er den måde vi søger job på i dag allerede forældet. Ambitionerne er derfor høje, og målet er selvfølgelig at blive danskernes foretrukne job-medie. Teamet går derfor ind på markedet med en aggressiv prissætning og en klar ide om, at det danske jobmarked er klar til forandringer.
”Hvis vi kigger udover landets grænser – til USA og Asien – så boomer de app-baserede jobmedier lige nu. Der er derfor ingen tvivl om, at tiden er moden til, at vi skubber lidt til de traditionelle jobtjenester i Danmark. Vi kan allerede nu se, at de virksomheder, der søger medarbejdere til de lettere jobs med høj udskiftning – det kunne være jobs inden for salg, detail, restauration, og kontor – de mangler i særdeleshed en løsning, der gør det nemt at komme i kontakt med potentielle kandidater, uden det kommer til at koste dem en formue”, afslutter Christian Reib.
Læs mere om konceptet og download app’en på www.smartjobs.dk.
Yderligere informationer kan indhentes fra adm. dir. Christian Reib på telefon 20843366 eller på cr@smartjobs.dk