Arkiver

Content Ad SpaceSponsoreret indhold

Lær det online – den sætning bliver mere og mere udbredt!

E-learning er for alvor kommet til Danmark, og der er snart ikke den ting du ikke kan lære online. I USA har e-learning, og hvis det skal være rigtig fint ”EdTeach”, været rigtig stort længe. Se bare på brainthree.com, Lynda.com, Craftsy.com og Udemy.com, som blot nogle få eksempler på e-learning.

Nu er turen dog kommet til Danmark, og flere nye startups og koncepter indenfor EdTech skyder frem. I denne artikel giver vi dig en række danske EdTech initiativer du skal holde øje med i fremtiden!

Et online FOF/AOF

Der var engang, hvor man, hvis man ville lære at male, sy, hækle, fotografere eller strikke, skulle tage på et aften-kursus med fremmøde 2-3 gange på en måned.

Dette er dog snart fortid, skriver WeTeach.dk i en pressemeddelelse. WeTeach.dk vil nemlig gøre FOF/AOF online, med online videokurser indenfor blandt andet hækling, strik, fotograf, syning, tegning og meget mere.

Om få dage åbner WeTeach.dk dørene for hvad de kalder en ”kreativ-portal”, hvor kursister fra hele landet kan tage kreative-kurser, hvor og hvornår de vil, helt uden at skulle bekymre sig om fremmøde og andre kursister, der forstyrrer eller forsinker undervisningen.

Få feedback fra din medstuderende

Et andet dansk EdTeach startup er peergrade.io, som bygger på ”Peer-to-peer” princippet. I dette tilfælde er det eleverne der hjælper hinanden ved at give feedback på hinandens opgaver.

Peergrade.io gør således op med den traditionelle tankegang om at det er læren der skal give feedback på opgaver.

I stedet er det eleverne der giver hinanden feedback. Det gør de via peergrade.io´s system, som gør det muligt for elever at uploade og sætte opgaver der har brug for feedback i udbud blandt andre elever.

Peergrade.io har det seneste år modtaget funding af to omgange, og er nu klar til at ekspandere og skalere. Læs mere her

MatematikFessor.dk gør det sjovt at lære matematik

Et andet startup indenfor undervisning er danske MatematikFessor.dk, som gør det nemmere og sjovere for danske elever at lære matematik.

MatematikFessor.dk er en portal med opgaver og undervisning i matematik. Eleverne har deres egne brugere på portalen og opgaverne de skal løse tilpasser sig automatisk deres faglige niveau.

På den måde undgår man at nogle elever falder bagud mens andre keder sig, fordi det er for let. Med MatematikFessor.dk rammer undervisningen elevens præcise niveau!

Programmering i undervisningen og de digitale udvikling

Det ovenstående eksempler er bestemt ikke det sidste vi har set indenfor digitaliseringen af undervisningssektoren. Vi bliver nemlig mere og mere digitale og online.

Seneste har folketinget vedtaget, at programmering skal på skoleskemaet, hvilket alt andet end lige vil åbne op for nye EdTeach-muligheder samt fostre unge tech-iværksættere i fremtiden.

Helt generelt er det blevet meget mere tilgængeligt at starte en online forretning eller lave en app. F.eks. skal du blot bruge et billigt webhotel, domæne og systemet WordPress for at starte din egen blog, hvor du førhen skulle kunne kode både HTML, CSS og PHP for blot at få en simpel hjemmeside i luften.

Det samme gælder for Apps, hvor der også i dag findes programmer til at lave simple apps helt uden at skulle kode. Skal du lave mere avancerede apps, så kommer du dog ikke udenom programmering, men her er det jo så heldigt, at du i dag kan lære det hele online!

Skriv et svar