Arkiver

Blog

treInnovativ marketing af den sunde søvn

Annonce

At investere i en seng og sikre sig en sund vederkvægende søvn var førhen forbundet med, at du mødte op hos forhandleren af senge. Du skulle snakke længe med en, der havde viden på området, og du skulle ned og ligge på sengen. En kvalitetseng koster penge, så man er naturligvis ”obs på” at få den helt rigtige model.

Det danske marked for senge i dag er en tætbevokset jungle med i tusinder af valgmuligheder for den mere eller mindre kræsne kunde. Det er ikke let at vælge det rigtige. Der er behov for god og pålidelig information til kunderne, ligesom der er behov for at annoncørerne kan stille de rigtige garantier med en fortrydelsesret.

Spørgsmålet er så, hvad vi skal lægge i innovationer på markedet for sengeudstyr. Hvis vi tænker i affiliate markedsføring findes der nu publishers i form af portaler og websider, der evner at skabe en innovativ kundeoplevelse omkring denne vigtige beslutning, der faktiske fylder en stor del af dit liv.

Forskellige typer af innovation

Tre iværksættere – en kiropraktor, en webdesigner og en SEO-specialist står bag en hjemmeside, hvor der laves guides til sengeudstyr. I stedet for at hænge fast i forældede metoder m.h.t. marketing, har de  evnet at tage konceptet om affiliate markedsføring til sig.

Kiropraktoren har ansvaret for at danne sig det bedste overblik over produktinnovationer, så man kan finde de bedste og nyeste senge. Webdesigneren står for udviklingen af hjemmesiden, mens SEO-specialisten arbejder for, at google får øje på siden.

Hver gang en besøgende køber noget, efter et besøg på senge-testeren.dk, hvor der er links til webshops, modtager de procenter af omsætningen.

Apple er en produktinnovator, Google er en innovator for kundeoplevelse mens IBM er en procesinnovator. Schumpeter var faderen til teorien om innovationer som bærere af erhvervsudvikling. Hans oprindelige 5 innovationer har i dag fået en udvidet og ændret betydning, selvom det grundlæggende handler om det samme.

Åbning af nye markeder i dag handler om kundeoplevelsen som en innovation. Når en detailbutik ændrer layoutet af de varer og tjenester, de sælger, eller når Intel kører en “Intel Atom Inside” reklamekampagne, handler det om at ændre kundeoplevelsen.

Skriv et svar