Arkiver

Sponsoreret indhold

De rejselystne forbrugere er ikke så lette at narre

Forbrugerne er efterhånden blevet vant til at handle ind online – mange er blevet kloge af skade, og lader sig derfor i langt mindre grad narre af skjulte gebyrer og ekstraudgifter på online indkøb. Især rejser bliver i stor stil bestilt over internettet, blandt andet fordi der er kommet rigtig mange udbydere af både fly og hoteller til, men tendensen har ændret sig over de seneste år.

 

Rejsebureauer kan vinde ved at sælge en samlet rejse

I flere år har forbrugerne selv gået på jagt efter de billigste og bedste flybilletter og hoteller, for på den måde selv at sammensætte deres rejse. Dog er der flere fordele ved at bestille en samlet rejse, og det bør forbrugerne få at vide. Blandt andet kan rejseselskaber ofte snildt matche den pris på fly og hoteller, som forbrugerne selv ville kunne sammensætte, fordi de indkøber store mængder hotelværelser og flysæder, og derfor får det til favorable priser. Derudover er forbrugerne mere beskyttede, når de køber gennem et rejseselskab, hvis rejseselskabet vel og mærke er medlem af Rejsegarantifonden – det betyder nemlig, at forbrugerne er beskyttede i tilfælde af konkurs, og derved kan få deres penge tilbage. Eksempelvis har Check Point Travel opbygget en platform, hvorfra de tilbyder lækre rejser til Thailand – se mere og find din rejse til Thailand her.

 

Forbrugerne sætter pris på gennemsigtighed

Mere end én dansker har prøvet at blive snydt af skjulte gebyrer og ekstraudgifter, de ikke havde regnet med – især hvad angår flybilletter. Ofte bliver priserne på bagage eksempelvis ikke vist hos visse flyselskaber i oversigten over forskellige priser, og når forbrugerne så har bestilt rejsen ser de, at de skal tilkøbe bagage for en ekstra høj pris. Forbrugerne bliver irriterede over sådanne sager, og vælger ofte disse selskaber fra en anden gang. Derfor er det godt at køre en gennemsigtig forretningsgang, hvor forbrugerne ved, hvad de betaler for.

Skriv et svar