Arkiver

Kategorier

Sponsoreret indhold

Sådan får du nogle formidable personalefester

Hvis du ejer en virksomhed, så ser du sikkert gerne, at dit personale har det godt med hinanden. Et godt sammenhold styrker det interne samarbejde, og hvad skaber bedre stemning end nogle vanvittigt gode personalefester? Ja, det koster tid og penge, men det er godt givet ud på den lange bane, for jo bedre dine medarbejdere kommer ud af det med hinanden, jo bedre kan de præstere i fællesskab. Derfor får du her fem gode råd til, hvordan du sparker gang i nogle fantastiske fester.

Festudvalg

Hos nord advertising har de netop nedsat et festudvalg blandt medarbejdere fra forskellige afdelinger, og det er faktisk ikke så dumt. På den måde kan medarbejderne selv være med til at bestemme, hvordan de synes, det er fedt være sammen.

Budget

Det er vigtigt, at du har fastsat et budget, så dit nye festudvalg ved, hvad de må disponere. Det går jo ikke, at de bestiller Dom Perignon og kaviar til hele firmaet, hvis du egentlig bare havde tænkt, at I selv kunne lave nogle hotdogs og drikke et par bajere.

Julefrokosten

De fleste firmaer holder en eller anden form for julefrokost eller i hvert fald en hygge-afslutning, inden alle går på juleferie – og det er en rigtig god idé. Et par æbleskiver, et glas gløgg og lidt brunkager gør det lige lidt ekstrahyggeligt at være på arbejde, og så giver medarbejderne den måske en ekstra skalle med opgaverne.

Temafester

Holder I flere fester i løbet af året, så er temafester som regel et hit. Hvad med en fed fastelavnsfest eller noget herligt Halloween-horror? Det er altid sjovt at se sine kollegaer, når de ikke er i det professionelle arbejdsmode, og så er et tosset kostume jo ikke helt dumt. Med lidt simpelt pynt, en fastelavnstønde og en bid mad er du langt. Mangler du mere inspiration, så kig her.

Fredagsbar

Vil du gerne holde kollega-sammenkomsterne mere casual og simple, kan du også prioritere at afholde fredagsbar i ny og næ. Sørg for, at der er lidt øl, sodavand og chips – bum, så har I en bar, hvor medarbejderne kan snakke sammen på kryds og tværs af afdelingerne. Det kan også være, at dit nye festudvalg kan finde på nogle sjove ting, I kan lave; gerne, hvor I er inddelt i hold, hvor I kommer til at omgås nogle af de kollegaer, I normalt ikke snakker så meget med i løbet af hverdagen.

Skriv et svar

%d bloggers like this: