Langt de fleste virksomheder har en hjemmeside, og mange tilbyder desuden for eksempel app’s eller andre smarte teknologier, som kunderne skal gøre brug af. Men mange virksomheder har desværre blot disse teknologier for at have dem, og de overvejer ikke nøje vigtigheden af, at de forskellige teknologier fungerer. Langt de fleste firmaer ønsker at undgå utilfredse kunder, og derfor har vi lavet denne guide til, hvordan I ved at få styr på jeres virksomheds teknologier får gladere og mere trofaste kunder.
Hjemmesiden
Det allervigtigste medie for mange virksomheder er deres hjemmeside. Den besøges ofte af mange potentielle kunder dagligt, og derfor skal der være helt styr på den, for at man kan sende et godt og professionelt indtryk af virksomheden.
Vigtigst af alt er, at jeres hjemmeside er nem at finde rundt på, og at de forskellige funktioner er overskueligt fremstillet, så alle og enhver kan finde de informationer, de søger. Desuden skal teksterne på jeres virksomheds hjemmeside være letlæselige, og informationerne om virksomheden skal være nemme at forstå for alle. Husk på, at ikke alle kunder har den samme faglige viden som jer, og dermed forstår de muligvis ikke de samme fagtermer og begreber som jer. På hjemmesiden er det desuden vigtigt, at I gør det helt klart, hvem I er, hvad I vil, og hvordan I kan hjælpe kunden. Har I brug for hjælp til, hvordan I får helt styr på jeres hjemmeside, kan I få hjælp med en WordPress hjemmeside.
App’en
Har jeres virksomhed en app, er det yderst vigtigt, at I hele tiden holder app’en opdateret, så den fungerer så godt som muligt. Ellers kan det nemt resultere i frustrerede kunder, der i sidste ende stopper med at bruge app’en, fordi den ikke fungerer. Desuden er det et meget uprofessionelt signal at sende til sine kunder, at man ikke helt har styr på sin teknologi, og at man heller ikke kan eller vil fikse det. Det er muligt at få professionelle til at holde styr på ens app’s, hvis man ikke selv har evnerne til det – det vigtigste er, at firmaets app’s fungerer, ellers vil ingen bruge dem.
Medarbejders teknologier
Noget mange ofte glemmer er, at hvis dine medarbejderes teknologier ikke virker, har de heller ikke mulighed for at yde deres bedste på arbejdspladsen, og på den kan de ikke hjælpe og rådgive kunderne i tilstrækkelig grad.
Det er vigtigt at sørge for, at alle medarbejdere har de bedste vilkår, så de hver dag kan yde deres allerbedste, og det indebærer blandt andet, at der skal være styr på de former for teknologi, de bruger, herunder blandt andet telefoner og computere. Kan medarbejderne ikke høre, hvad kunderne siger i telefonen, eller er deres computere så langsomme, at kunderne skal vente urimeligt lang tid på svar, kan dette både gå ud over medarbejderglæden og kundetilfredsheden. Så hav altid dette for øje, når I ønsker at forbedre virksomhedens teknologier.
Læs mere her, hvis I ønsker et godt system, der letter medarbejdernes dagligdag gennem strukturering og systematisering af virksomhedens opgaver.