Arkiver

Kategorier

Sponsoreret indhold

Optimér e-handlen som nystartet iværksætter-virksomhed

E-handlen er i stigende vækst, og flere og flere forbrugere vælger nu at handle over nettet fremfor at handle i fysiske butikker. Derfor er det en fordel, at man som nystartet virksomhed fokuserer på salg over nettet fremfor at satse på at etablere fysiske butikker. Det anbefales derfor, at man optimerer sin e-handel frem for at forsøge at etablere fysiske butikker. Dette kan kræve rådgivning om rettigheder og forpligtelser ved salg over nettet, og det kan måske være nødvendigt med en kapitalforhøjelse. Fås den rette kapitalforhøjelse, så er der store fordele ved at optimere og forbedre e-handlen.

Det nemme valg for forbrugeren

Én af grundene til boomet i e-handel er, at mange private personer i en travl hverdag ikke orker at tage ned i de fysiske butikker og shoppe, både til hverdag men også til højtider som f.eks. julegave-indkøb. Det er mange gange nemmere at ordne det hele med computeren hjemme på sofaen end at tage ned og mase sig igennem masserne af andre købere i de fysiske butikker.

Lavere omkostninger for virksomheden

En anden fordel ved e-handel for en virksomhed er lavere omkostninger, da en hjemmeside ikke kræver lige så mange ansatte som en fysisk butik. Derfor kan man som virksomhed sænke priserne og dermed er man mere konkurrencedygtig overfor konkurrenterne på markedet. En anden fordel er, at man i højere grad garderer sig mod tyveri af varer, hvilket kan være svært at undgå i fysiske butikker.

Et godt eksempel på, at e-handel kan give en virksomhed stor succes, er den amerikanske e-handels-virksomhed Amazon. Amazon startede med udelukkende at fokusere på e-handel og er i dag verdenskendt og sælger varer i store dele af verden. De har nu etableret fysiske butikker, men det var e-handelen, der bragte dem til deres succes.