Et nyt tiltag fra den tyske online tøjbutik skal give danske universitetsstuderende mulighed for at få indflydelse på fremtidens Zalando med det såkaldte Zalando Legatet.
Spørgsmålet lyder “Hvordan vil internethandlen påvirke modeindustrien i fremtiden?” – det er svært at spå om, også for store brands som Zalando, men de prøver med deres nye tiltag at få brugernes meninger om, hvad der skal til for at gøre deres kundeoplevelse bedre. Der bliver uddelt et legat i hvert af de nordiske lande, og legatet bliver givet til den universitetsstuderende, der kan give dem den bedste ide:
”Zalando er en uregerlig kraft inden for modeverdenen. Vi er altid på udkig efter den næste ting, og nu beder vi studerende give os deres bud på, hvordan vi som modeaktør bevæger os fremad inden for e-handel. Stipendiet er blevet iværksat for at opnå indsigt i verden uden for Zalando, give de studerende mulighed for at dele deres ideer og blive belønnet for deres indsats,” fortæller Göran Allvar, stifter af Zalando Legatet, der lyder på 20.000 danske kroner.
Danskerne er gode til ny teknologi
Zalando er en stor spiller inden for online mode, og de tør tænke alternativt og afprøve nye og hidtil uprøvede områder. De ønsker at tilbyde den bedste online shopping-oplevelse i Europa, og her kan de danske studerende hjælpe Zalando på vej med inspiration og ideer:
”Som nordisk land, er Danmark et avanceret marked og frontløber indenfor online shopping og nethandel. Eftersom katalogshopping har været en stor tradition i Norden, forventer vi os meget af de danske studerende” siger det danske jurymedlem, Jonas Mortensen, og fortsætter
”Danskere er trygge ved og tilpasser sig hurtigt ny teknologi. De er meget omstillingsparate, og mange af de studerende handler selv mode online, så deres input kan være en stor inspiration. Vi håber på, at vi kan få ideer til, hvordan vi kan gøre kundeoplevelsen bedre.”
Legatet vil blive uddelt en gang årligt
Men Zalando uddeler ikke kun legatet for at få indspark til, hvordan de kan gøre den online shopping-oplevelse bedre. De vil med deres legat vise de studerende, hvilken verden Zalando arbejder i:
”Nogle tror, at det at sælge tøj online hovedsagligt drejer sig om at have en funktionel hjemmeside, men der ligger så meget mere bagved en succesfuld online virksomhed. Vi vil meget gerne give dem et indblik i de mange forskellige arbejdsområder, der findes, når man arbejder med at sælge mode online. Og på den måde måske inspirere de studerende til at arbejde inden for feltet,” fortæller Sigrid Dalberg-Krajewski, Corporate Communications Manager Nordics i Zalando.
Det er første gang, Zalando uddeler legatet, men indtil videre er planen, at det uddeles en gang årligt. Se mere om legatet og ansøg her.
Vigtige datoer:
1/10: Deadline for indsendelse af ideer.
30/10: Vinder af legatet offentliggøres.
Husk at vedlægge en kopi af dit studiekort, når du sender din ansøgning.