Arkiver

Sponsoreret indhold

Sådan får du succes med din abonnementforretning

Flere og flere danskere er vant til at bruge abonnement forretninger, det gælder alt fra deres Netflix abonnement til deres abonnement på mad som vi f.eks. kender fra årstiderne, der ugentligt sender frisk frugt og grønt afsted til deres kunder. Her et eksempel på en abonnement forretning.

Mange nye virksomheder vælger at kaste sig over abonnement forretningen, når de skal starte en ny virksomheder og det kan der være mange gode grunde til, bl.a. kan du hurtig få en fornemmelse af, hvor meget omsætning du har i næste måned, da der løbende bliver trukket penge fra brugernes kreditkort.

Du vil også undgå at skulle bruge store summer af markedsføring på nysalg, da du ved, at hvis der kommer en ny kunde ind, så er kunden måske medlem i flere måneder/år og vil løbende bidrage til din omsætning.

Men alt er ikke guld og grønne skove, hvis du vælger at starte en abonnement forretning og der er nogle helt bestemte områder, du bør være opmærksom på, hvis du vil opnå maksimal succes med din abonnement forretning. I den her artikel vil vi komme med 3 ting du bør fokusere på.

Giv et ordentligt produkt

En af de absolut vigtigste ting når det kommer til at få succes med en abonnement forretning er, at det produkt eller ydelse du giver giver brugeren værdi og har en god kvalitet. Hvis du f.eks. sælger protein pulver på abonnement, så er det super vigtigt, at kvaliteten som minimum matcher det som de kan købe hos den lokale fitness butik.

Du vil hurtig få dårlig omtale, hvis dit produkt ikke lever op til folks forventninger. Det gør ikke noget, at dit produkt er på niveau med de andre produkter i branchen, da der kan være en konventionel årsag til, at de valgte dit forretning, men du må ikke levere noget skrammel.

Behandl dine kunder som du selv ville blive behandlet

Når du får et nyt medlem, så må du aldrig tænke: ”Fedt, nu har jeg fået et nyt medlem, som jeg kan tjene penge på de mange måneder frem”. Du skal i stedet tænke, hvordan du løbende kan give medlemmet en god oplevelse og føle en god behandling. I modsætning til andre forretninger, så gælder det om løbende at give den bedste oplevelse.

Derfor skal du tænke i de baner, hvordan du kan løbende tilfredsstille dine medlemmer, så de ikke afmelder deres medlemskab. Husk at det er dyrere at hverve et nyt medlem end at beholde et medlem.

Giv brugerne en smagsprøve

Det er ikke uden grund, at du kan få de første 30 dage gratis hos Netflix eller du kan få en gratis prøvepakke, hvis du overvejer at købe barbergrej på abonnement. Der er alt sammen en rigtig god årsag til det: det sælger. Når du først har fået en gratis prøve og kommet ind i deres univers, så er det meget nemmere for dig at fortsat bruge deres ydelse.

Derfor bør du kraftigt overveje, hvordan du kan give en ”smagsprøve” til dine besøgende, så du kan lokke dem ind i det univers. Når først du har givet dem en smagsprøve, kan du lave forskellige markedsføringstiltag for at beholde dem i stalden.