Arkiver

E-handelNyheder

Ny webshop vil udfordre service niveau med nyt leveringskoncept

Spoiled.dk garanterer at pakker bestilt på én hverdag er afsendt fra deres lager senest 24 timer efter ordren er afgivet. Sker det ikke, vil pakken være gratis.

Af Navid Dayyani.

I dag lanceres Spoiled.dk, en shop dedikeret til skønhedspleje til kvinder.

”Er varerne ikke sendt inden 24 timer, får du pakken gratis”. Så kontant er udmeldingen fra spoiled.dk, der er Danmarks nye webshop med skønhedsprodukter. Iværksætteren bag, Ami Mirsharifi, har med sin baggrund som Hotel Direktør, service som en absolut top prioritet for Spoiled.dk. Netop på servicedelen mener Ami at flere e-handlere halter.

Som et led i at udfordre branchen på dette punkt introducerer Spoiled.dk deres nye leverings koncept. Hos Spoiled.dk håber man at flere e-handlere vil følge trop, ikke nødvendigvis med samme koncept, men med samme intentioner, for Ami er sikker på, at dette blot er et forudgående koncept for én branche der meget snart bør kunne levere hurtigere, og billigere, fortæller Ami.

I den henseende fortæller Ami at konceptet blot er én ud af flere forskellige strategier der ligger i pipelinen for ønsket om højere kundeservice i e-handels branchen og Spoiled.dk har flere kreative og alternative esser i ærmet, der skal forløse netop dette service potentiale. Viser ”gratis” konceptet sig at være uholdbart, mener Ami ikke at det gør ham noget, for som han siger, i så fald vil det være prøvet af, og med stor sandsynlighed har det hjulpet til at rokke ved nogen af begrænsningerne i branchen.

Opfordrer til højere service og mere gennemsigtighed
Ami erkender at mange e-handlere måske vil mene at konceptet er vovet, men Ami er ikke i tvivl om, at der ligger mange fordele for e-handlen hvis service niveauet blev løftet:

”Service, branding og hele den holistiske kundeoplevelse er parametre ved e-handel der stadig kan vrides mange konkurrencefordele ud af. Mange e-handlere opererer ene og alene på præmisser om salg gennem effektiv udnyttelse af marketing, data og prissætning. Mens det selvfølgelig er vigtige parametre, tror vi hos Spoiled.dk på, at målet i livet samtidig er at bygge gennemsigtighed, troværdighed og service, også selvom det hedder e-handel. Vi vil udfordre branchen til det bedre, og jeg håber mange andre e-handlere bliver inspireret, så vi sammen kan forhøje leverings- og service niveauet i vores industri”, fortæller Ami.

Spoiled.dk kommer til at indarbejde faste lave priser i stedet for at køre med ”vejledende priser” som efter Spoiled.dk’s mening er uigennemsigtigt for kunden. Ami mener, at nok kan der være psykologiske faktorer i at prissætte med diverse tilbuds skilte på produktsiderne, men i bund og grund er moralen forkert, fordi den vejledende pris, efter Ami’s mening ofte er falsk.

Der er lagt op til en spændende og anderledes tilgang til service i e-handel med Spoiled.dk’s lancering. Det bliver særdeles spændende at følge, og ikke mindst deres nye leveringskoncept.

6 kommentarer

  • Jeg har svært ved at se, at der er noget nytænkende i at afsende indenfor 24 timer efter ordremodtagelse. Det er vel efterhånden almindelig praksis, at ordrer bliver afsendt samme dag, hvis de er lagt inden et givent tidspunkt på dagen, så jeg køber ikke rigtigt påstanden om en ‘spændende og anderledes tilgang’.
    Det ville være banebrydende at garantere ‘levering’ indenfor 24 timer.

  • Hej Morten Mortensen.

    Tak for kommentaren.

    Du har fuldstændig ret i at det ikke er banebrydende, men jeg tror at du har misforstået artiklen (eller også er den ikke formuleret konkret nok).

    Det er ikke selve forsendelsen vi tilbyder gratis, det er HELE ordren. Med andre ord: har du købt for 1000kr og din pakke ikke har forladt vores laget senest 24 timer efter ordreafgivelse, så leverer vi stadig din pakke, samt 1000kr retur på din konto. Du skal være velkommen til at udpege andre webshops der enten allerede gør, eller tør at tilbyde det samme – Vi kender i hvert fald ikke til nogen.

    Mvh
    Ami Mirsharifi
    Indehaver af spoiled.dk

    • Hej Ami,

      Min pointe var sådan set bare, at I adresserer et problem, som jeg ikke mener eksisterer.

      Det er idag almindelig praksis, at ordrer modtaget inden et givent skæringstidspunkt afsendes samme dag, så derfor synes jeg, at I prøver at tale den øvrige nethandel ned, ved at gøre det til noget exeptionelt, at I afsender indenfor 24 timer … Giver det mening ?

      Vh. Morten

      • Hej igen Morten.

        Det giver såmænd fin mening, men jeg er kun delvist enig.
        Exectionelt er det ikke at afsende indenfor 24 timer – Men derimod at hele ordren er gratis hvis ikke dette overholdes.
        Det er korrekt at det er almindelig praksis, men jeg mener stadig at det kan halte efter.
        For at ændre på det har vi besluttet at pakken skal være gratis, hvis vi ikke kan overholde vores løfte.

        Det har absolut intet med at tale den øvrige nethandel ned (det er ikke min stil) at gøre. Det har noget at gøre med at tilbyde noget ekstra, hvis man ikke kan overholde sine løfter.
        Vi ser gerne at den øvrige nedhandel følger trop – Da det i sidste ende kun gavner forbrugeren.
        Jeg kigger altid på hvad jeg som forbruger ville synes er fedt, og har derfor valgt at gøre det på denne måde, for hele tiden at presse os selv til at “levere varen” – ellers koster det det på bundlinien.

        Mvh Ami

        • Hej igen Ami,

          Hvis jeg kigger på vores egen ordrehistorik, så tror jeg ikke, at vi har en eneste ordre de seneste 12 måneder, som ikke er blevet ekspederet indenfor 24 timer.
          Derfor ville det være fuldstændigt risikofrit for os … grænsende til ‘varm markedsføringsluft’ at gå ud med sådan et løfte, og derfor uden reel værdi for kunden.

          Men nu skal jeg ikke blande mig yderligere i jeres markedsføringsstrategi, så jeg vil runde af med at sige tillykke med shoppen og ønske jer forretningsmæssig succes 🙂

          Vh. Morten

          • Hej igen.

            Det er dejligt at høre at i har en flot ordrehistorik.
            Tiltaget er bedstemt ikke for at træde nogen over tæerne, men blot for at fortælle vores kunder at vi gerne vil gøre mest muligt ud af deres brugeroplevelse.
            Jeg er uforstående overfor at du mener det grænser til “varm markedsførringsluft”.
            Det er et tiltag der garanterer en bedre brugeroplevelse som helhed.
            Et tiltag der stiller garanti for forbrugeren, hvis vi som en virksomhed ikke kan leverer hvad vi markedsfører os med – og ikke i nærheden af varm markedsførringsluft.
            En ting er at din virksomhed har en flot ordrehistorik, men jeg tør næsten godt garantere at det ikke er tilfældet med samtlige webshops.

            Men det er altid rart at høre andres mening omkring konceptet.
            Lad os være enige om at være uenige 🙂

            Jeg takker for din afslutning, og ønsker også dig held og lykke med din forretning.

            Mvh Ami

Skriv et svar