Arkiver

Nyheder

Raptor: Personalisering af e-handel

Personalisering af e-handel har fået stort fokus blandt flere e-handel websites, som ser store fordele i målrettet og personligt produktsalg. Løsningen Raptor Smart Advisor er en teknologi, som netop gør det muligt for websites at målrette deres produktsalg mod den enkelte kunde.

Personalisering af e-handel er et vigtigt element til fremtidig succes indenfor e-handels verdenen. Vejen til et personligt e-handels website går bl.a. gennem brugen af Collaborative Filtering-løsningen Raptor SmartAdvisor, som Jan Skov, partner og direktør i Raptor services, står bag.

Denne teknologi anbefaler den enkelte kunde relevante produkter meget målrettet, og dette er ifølge Jan Skov det hovedsalige formål med raptor:

”Det der er vores dna, er at arbejde med kunde- og brugeradfærd for at kunne lave målrettet kommunikation, produktsalg og tilbud. Vi sætter strøm til den gode sælger og giver vores kunders kunder en mere rig og målrettet købsoplevelse.”

Ikke kun produktsalg
Ifølge Jan Skov handler Raptor om mere end blot produktsalg, der er også et stort fokus på et websites indholdsmæssige side.

”Det er ikke kun produktsalg vi arbejder med, det kan også være indhold, altså produktsalg i den bredeste forstand. Vi vil gerne arbejde ud i flere kanaler, såsom multichannel og omnichannel. Det handler om, at lige meget hvilken kanal man besøger, så får man en oplevelse af, at man også den vej rundt kan målrette kommunikationen. Fx hvis man går ind i en butik kan man ud fra præferencer, udstråling og tidligere køb få en målrettet og personlig vejledning af salgsassistenten. Dette skal også være muligt når man handler online.”

Rent teknisk opsnapper Raptor kundernes adfærd på de elektroniske kanaler og får herigennem et indblik i præferencer, så det er muligt at målrette tilbuddene 1:1 til kunderne og skabe en oplevelse på sitet, så man får anbefalet og lagt produkter frem der inspirerer, og som giver kunderne lyst til evt. at købe mere. De rå adfærdsdata løber ind realtid, men informationen kommer også fra andre datakilder, såsom postdata, salgsdata, kassetider og lignende.

Raptor får også forskellige feeds, hvilket betyder at der derfor er flere niveauer. Der lagres altså hele tiden på de data der strømmer ind.

”Med denne her teknologi, har man altså bygget et produkt, som har gjort noget der er meget svært tilgængeligt, meget mere tilgængeligt.” – Jan Skov, partner og direktør, Raptor services A/S.

Raptor integrerer stort set alle platforme, dvs. der findes løsninger både på mobil, webiste og mails, såsom genkøbsmails og nyhedsbreve, specielt målrettet den enkelte kunde.

Raptor skal gøre det nemmere for kunderne at handle
Èn af Raptors kunder er online supermarkedet Osuma.dk. For Osuma er Raptor et værktøj til at give deres kunder en  bedre service og en mere personlig købsoplevelse, målrettet den enkelte kunde. Ifølge Steen Trier, CEO hos Osuma.dk, er fordelene ved at bruge Raptor, at det bliver meget nemmere for kunderne at handle hos Osuma.dk.

“Vi vil gerne gøre det nemmest muligt for vores kunder at købe dagligvarer. I og med vi er en forretning med mere end 6000 varenumre, kan det godt være besværligt at finde rundt. Lige her passer Raptors værktøj perfekt, da det kan give kunderne nogle forslag til, hvad de skal putte i kurven.”

På tværs af produktkategorier og priser, finder Raptor frem til de varer, der giver mening for den enkelte kunde. Specielt i forhold til et website som Osuma.dk er dette vigtigt, da kunderne som oftest handler her, for at spare tid.

”Vi vil gøre det nemt for kunderne at finde varen, og i den sammenhæng er Raptor vores trumfkort. Forestil dig du er i en forretning, der bliver du også vist rundt i butikken og gjort opmærksom på tilbuddene samtidig med at skiltene guider dig rundt. Den samme service vil vi gerne tilbyde digitalt. Her har Raptor mulighed for at pege de ting ud, som vi nærmest er på vej ud af butikken uden at have købt, men faktisk gerne ville købe. Vores webshop forhandler dagligvarer, og her kan vi meget nemt spotte mønstre i, hvad folk har brug for. Vores ambition er, at gøre det at købe dagligvarer til noget intuitivt og enkelt, og i den sammenhæng er Raptor altså den løsning som er længst fremme.” – Steen Trier, CEO Osuma.dk.

technical

Skriv et svar