Fintechstartuppet Cardlay har fået fire millioner dollars, svarende til knap 28,5 millioner kroner, af private investorer til at vise de traditionelle banker vejen mod den digitale tidsalder.
Fintech har været et af årets hotteste områder, og her inden vi kan skrive 2017, har fintechstartuppet Cardlay offentliggjort, at de har modtaget en investering på fire millioner dollars eller knap 28,5 millioner kroner. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Læs også: Tidligere Nordea-topchef investerer i fintech-startup
Investeringen kommer samtidig med, at Cardlay udgiver sin såkaldte white label-løsning til banker. Startuppet er nemlig i gang med at danne partnerskaber med nogle af de største banker, hvor Cardlay skal fungere som front-end platform og hjælpe med at optimere salgskonsulentydelserne rettet mod erhvervskunder og udnytte de eksisterende porteføljer.
Bankerne mangler forståelsen for kundernes nye behov
”Mens bankerne har en bred forståelse for infrastruktur, har de ikke evnen til at forstå deres kunder,” siger Jørgen Christian Juul, stifter og CEO i Cardlay i pressemeddelelsen:
”Hos Cardlay ønsker vi at give slutbrugerne en intuitiv front-end til at forbinde dem med de store banker og give dem et tiltrængt digitalt værktøj, som kan automatisere corporate account management-processerne. Ved at bruge Cardlay som front-end platform kan banker let give merværdi til deres kunder og fastholde dem og i sidste ende skabe helt nye indtægtskilder fra digitale tjenester.”
Cardlay skal hjælpe bankerne ind i den digitale tidsalder
Bankerne ser i dag stor konkurrence fra det digitale miljø, der spreder sig i alle brancher med lynets hast. Der bliver ved med at opstå nye digitale startups, som kommer med nye løsninger og tager kunderne fra de traditionelle banker.
Her ser Cardlay sit marked. De vil optimere bankernes forretninger med deres platform, som hjælper med at håndtere udfordringer omkring virksomhedernes udstedelse og forvaltning af betalingskort. Det skal gøre det lettere at overvåge og administrere omkostningerne.
Læs også: Fintech-startup får tocifret millionbeløb til at genopfinde Snapchat-generationens bankoplevelse
Nordea-topchef investerer igen
”Jeg har haft en lang karriere i den finansielle sektor, og lige nu ser bankerne store ændringer med de nye teknologier. Cardlay kommer her med en meget interessant løsning, hvor banker let kan give kunderne øget værdi. Jeg har investeret i Cardlay, fordi de har et enormt stærkt koncept,” siger Thorleif Krarup, formand for bestyrelsen, og tilføjer:
”Cardlay blev født med et globalt perspektiv, og de er både innovative og agile og stiller med et talentfuldt team med stor kløgt inden for forretning. På samme tid er Jørgen Christian Juul en passioneret forretningsmand, som tidligere succesfuldt har bygget en virksomhed fra bunden. Han er en meget kompetent entreprenør med stort drive.”
Læs også: Fintech-starup vil stoppe bankernes fejl
Ud over Thorleif Krarup, som også investerede i startuppet i sommer, har også Klaus Holse, CEO hos SimCorp, Jørgen Bardenfleth, tidligere strategisk direktør i Microsoft og Seed Capital investeret i startuppet.