Ateo vil lave om på drønkedelig branche

Amino Lokalebørs skifter nu navn til Ateo og bliver dermed også til et nyt og selvstændigt selskab. Bag den nye organisation står Amino samt Mads Ellegård og Nikolaj Astrup Madsen, som Trendsonline har talt med.

Brugere af Amino Lokalebørs må fremover indstille sig på, at skulle bruge en anden tjeneste, når erhvervslokalet skal findes. Planen er nemlig at udskille tjenesten fra Amino, optimere det, lave det til en lækker service og drive det som et selvstændigt selskab under navnet Ateo.dk.

“Det er et spændende marked med erhvervslokaler, hvor sider, som gør det samme, er drevet af mæglere og folk, som har været i branchen i mange år. Vi tror, at vi kan komme ind og skubbe lidt til, hvordan tingene normalt gøres og have et stort fokus på brugerne. Hele branchen er ret konservativ og i bund og grund drønkedelig, og det vil vi gerne lave om,” siger Nikolaj Astrup Madsen. tweet

Amino slipper dog ikke helt taget i lokalebørsen, da man ejer 50 procent af det nye selskab, mens de sidste 50 procent fordeles ligeligt mellem Mads Ellegård og Nikolaj Astrup Madsen. Derudover ligger erhvervslokale-delen af selskabet stadig på Amino.dk. Først omkring den 1. oktober forventer Nikolaj Astrup Madsen, at denne del bliver et fast element af Ateo.dk.

Det betyder ikke, at der ikke allerede er aktivitet på Ateo.dk – blot under ateo.dk/konference. Her forsøger man at matche virksomheder med gode faciliteter til møder, kurser, seminarer, konferencer og lignende. Her tager Ateo så en provision i de tilfælde, hvor det lykkes at sende en kunde videre til et konferencested.

“Hele møde- og konference siden har vi virkelig kørt bootstrapped, og jeg synes selv, det er et pisse fedt projekt. Vi har faktisk bygget alt på under tre uger, hvor vi samtidig har fået små 70 konferencesteder med på siden inden lancering,” siger Nikolaj Astrup Madsen og forsætter; tweet

“Det er utroligt hvad man kan nå på 3 uger når man ikke har et liv ved siden af.” tweet

Mere til succes end Thorborg

For folkene bag Ateo har en af de store udfordringer været at finde frem til netop den forretningsmodel, som skal drive værket.

“Det er ikke noget, man kan beslutte 100 procent fra start af, så vi starter et sted, og så må vi justere langsomt. Vi er klar til at prøve nogle ting af og justere, indtil vi rammer det, som virkelig fungerer,” siger Nikolaj Astrup Madsen og fortsætter; tweet

“En anden udfordring har været ikke at blive sur og frustreret, når jeg flere gange har hørt, at nu hvor jeg har lavet et firma med Martin Thorborg, så er jeg nærmest garanteret succes. Det er lidt provokerende, når man arbejder over 70 timer om ugen og har skudt næsten alt, man ejer, ind i det.” tweet

Den kommende tid vil afgøre om de mange arbejdstimer og investeringer har skabt noget, der kan blive en succes. Men Nikolaj Astrup Madsen ser optimistisk på fremtiden.

“Vi tror, vi har fat i noget godt her, og vi kan virkelig slå dem som er derude nu. Lige nu har vi jo overordnet set to projekter – erhvervslokaler og så vores konferenceafdeling. Tiden vil vise, hvordan eller om vi overhovedet skal smelte dem sammen til en service, eller om en af tingene skal have fuldt fokus.” tweet

Skrevet af

Læs også

Top