Arkiver

Nyheder

Remove The Background udvider konceptet og bliver til Pixelz

Remove The Background har efterhånden udvidet deres kompetenceområder, og har derfor skiftet navn til Pixelz.

Af Camilla Uldahl

I 2011 startede Remove The Background som en simpel fritlægningsservice, men med tiden har virksomheden udvidet sine kompetencer og har overhalet sit navn. I dag arbejder virksomheden med meget andet end kun ”at fjerne baggrunden” og dermed passer navnet Pixelz bedre til den service, der udbydes.

”Som en af de førende eksperter indenfor produktbilleder, føler vi, at det er nødvendigt at brande os mere i tråd med de produkter og den service, vi leverer. Vi er blevet meget mere end en service, der fjerner baggrunden fra billeder – og ligesom vi har udviklet os, skal vores brand også udvikle sig,” siger Thomas Kragelund, CEO i Pixelz.

Pixelz er i dag en virksomhed, der udvikler analyser og teknologier i forhold til billeder til webshops. De har et stort kendskab til branchen og ved, hvordan billeder skal udarbejdes i forhold til at byde kunderne velkommen på en webshop.

”Det nye signalement som Pixelz kommer med, er en teknologi, hvor det er muligt at downloade alle produktbilleder og give disse billeder en score i forhold til, hvor godt produktbillederne gør det ud fra forskellige parametre,” siger Thomas Kragelund.

Fire parametre tæller
Det er svært for webshopejere at gennemskue, hvor gode deres produktbilleder er i dag. Her vil Pixelz tilbyde muligheden for at skabe et overblik over, hvor gode produktbillederne er ud fra fire parametre

  1. Billedekvaliteten.
  2. Ensartethed: Det handler om at skabe gennemsigtighed og ensartethed på hele sitet.
  3. Komprimering: Hvor godt er billederne komprimeret.
  4. Antallet af billeder af dine produkter: Flere billeder er ofte lig med mersalg.

Billederne vil få en samlet score, så webshoppen løbende kan følge deres udvikling og optimering indenfor produktbilleder. Det der ofte sker er nemlig at webshopejere godt er klar over at ensartethed er vigtig, men enten tager man selv produktbillederne, ellers modtager man billeder fra de forskellige leverandører.

”Det handler i høj grad om, hvor meget volume en webshopejer har i forhold til at fokusere på deres produktbilleder. Vi ved i dag at det er vigtigt at have en hurtig loadingtid på et site, men der er også undersøgelser, der viser at hvis man har mere end ét produktbillede vil salget stige med syv procent,” siger Thomas Kragelund.

Udover at Pixelz hjælper med at sikre god billedkvalitet efter de rigtige parametre hjælper de også webshopejere med at overholde standarder.

Google Shopping Ads er en avanceret udgave af Adwords, hvor man har muligheden for at uploade billeder. Google har nogle specifikke krav til de uploadede billeder. F.eks. at man ikke må have tekst inde over billederne. Her kan Pixelz hjælpe med at overholde de forskellige krav og sikre en god visning på Google Shopping Ads,” siger Thomas Kragelund.

Du kan møde holdet bag Pixelz og høre deres historie til TechBBQ i Operahuset i København den 20. maj.