En fremtidsforsker med ekspertise, så der bliver skrevet artikler om hende i Wired, er med som dommer ved Danmarks bedste idé og har arbejdet meget fokuseret på at blive ekspert de sidste 10 år. Hun er ekspert inden for fremtidsforskning og giver i dette podcast med Trendsonline.dk hendes bud på fremtiden.
Muligheder for den opdagelsesrejsende
I følge Anne Skare Nielsen skal fremtidens webshopejer være nysgerrig og eventyrlysten. Ligesom Colombus skal webshopejeren have kikkerten for øjet og hele tiden være på udkig efter nye muligheder.
Som Anne blandt andet udtaler: “De opdagelsesrejsende var dem der rejste ud og fandt nyt land. Det var ikke mænd og kvinder, der sad bag deres skrivebord og lavede powerpoint præsentationer og lagkagediagrammer.”
Som webshop ejer handler det om, at prøve tingene af. “Det er bedre, at lave noget der ikke virker, man forholder sig til end en perfekt plan som ingen ser. I opstartsfasen er det bedst at komme ud og spilde nogle ressourcer.”
500 lyttede med og tallet stiger hver dag
Første podcast i fokusserien om fremtidens webshop blev lyttet af næsten 500, vi håber at vi kan slå denne rekord med nummer to. Vi kommer vidt omkring, og Anne kommer med fantastiske råd og et kig ind i fremtiden der ikke ser så dyster ud for fremtidens webshop. Så husk at sprede det på Twitter, Linked In, Facebook eller hvor du føler for det.
Fokusserien om fremtidens webshop er debatskabende interviews og artikler. Debatten foregår på vores Facebook fanpage, LinkedIn gruppe mv. Hvis man vil være med kan man hurtigt melde sig til.
Desuden kan man skrive kommentarer nedenfor.
Rigtig god fornøjelse!
Podcast # 10 – Interview med Anne Skare Nielsen -55 min.
Nr 1 i fokusserien kan høres her:
https://www.trendsonline.dk/2011/02/08/fokus-martin-thorborgs-bud-pa-fremtidens-webshop/
Meget interessant snak med en meget inspirerende person. Anne Skare Nielsen har mange gode pointer, synes jeg. Bl.a. er noget af det, jeg hæfter mig ved, at vi efter hendes mening, kun har få år tilbage til at pushe flere og flere produkter ud til forbrugerne. Den udvikling mærker vi e-købmænd allerede nu, synes jeg. Kunderne er skapt opdelt mellem dem, der bare skal have et ok produkt til lavest mulige pris og dem, der vil have et produkt, der er produceret rigtigt, det rigtige sted med de rigtige materialer og sender de rigtige signaler. Sidstnævnte gruppe vokser og vokser og derfor har jeg også valgt nu at splitte min egen e-handelsvirksomhed op i to webshops. En premium netshop og en billig netshop…Så er det lettere at målrette sin kommunikation til målgruppen.