IDNA 2011 – startups solbader sig i succes

Håbefulde unge startups og garvede iværksættere brugte onsdagen på networking og på at promovere deres firma. IDNA2011 var en succes og virkelig velbesøgt. Trendsonline.dk var så heldige at have en stand og fik i løbet af dagen talt med mange håbefulde iværksættere. Dog var der et par projekter / firmaer der skilte sig ud fra mængden og nogle kan man bogstaveligt talt sige solbader sig i succes.



Social entrepreneurship
Et super spændende initiativ for at skabe et endnu bedre fundament for iværksætteri og for at føre små idéer ud i livet. Thomas Kjærside, der er den ene idémand bag dette projekt og til daglig kaospilot, vil give unge i Århus mulighed for at komme i mål med deres idéer. Systemet er bygget op gennem microfinansiering og alle der brænder for et projekt, kan komme ned med deres glatte ansigt og den rette glød, ikke noget med at udfylde mange sider papirer her. Trendsonline.dk synes rigtig meget om projektet og vil snarest muligt skrive mere om det på bloggen.

Facebook CMS i verdensklasse
Avali et nyt bureau med speciale i Facebook havde vi også en dialog og præsentation af deres nye værktøj til Facebook Pages. Som online trendspotter ser vi mange tjenester hver dag, men det de fremviste var rigtig spændende. “Vores system giver folk mulighed for selv at opdatere Facebook siden, gennem vores unikke system”, siger deres udviklingsdirektør Mikkel Bundgaard. Undertegnede kan kun give dem ret, det er virkelig interessant og deres referenceliste tyder også på, at dette unge firma har fat i noget rigtigt.

Startupsteps.dk rykker fra starten
Vi har nævnt projektet nogle gange på bloggen og på IDNA 2011 tog vi en kort snak med den ene af stifterne, Brian Gjerstrup, og hørte om hvordan starten havde været. “Vi er kommet godt fra land og har haft et besøgstal på 1.200 unikke besøgende, hvor de i gennemsnit er 5 min. på sitet”, siger Brian Gjerstrup. Trendsonline.dk kan kun glæde sig på Startupsteps vegne og håber på at de fortsætter og får stor succes med projektet. Vi følger dem i hvert fald på tætteste hold.

Bucky’o’Zun solbader sig i succes
Fra Japan til Danmark og tilbage til Japan igen. Trendsonline.dk var så heldige at støde ind i de to stiftere af fremtidens solbeskyttelse. En dansk startup med bosæde i Århus. Måske lidt udenfor vores fokusområde, men deres historie er virkelig unik for de to gymnasieelever.

Sidst men ikke mindst kan undertegnede fortælle at vores maskot Elmo og slik hjerter vakte en del jubel blandt de besøgende. Vi glæder os allerede til på lørdag hvor den står på StartupVejle og hvis man ikke har planer i en regnvåd weekend så kan det være en rigtig god event for at få tanket ny inspiration på motoren.

Skrevet af

Læs også

Top