Wrapp – Indpakningen og indholdet ligner en succes

Atomico med bl.a. Janus Friis bag roret investerede i en rigtig spændende startup med den helt rigtige team sammensætning. Når en af den ledende personer fra Spotify forlader rollen som CTO, så begynder folk med det samme at spørge, hvad er nu det næste projekt. Det er nu to år siden og i dag står de klar med en startup, der virkelig udnytter Facebook på en rigtig spændende måde.


– Et behov blandt detailbranchen, til at finde veje ind i det digitale marked gennem sociale medier og smartphones, det er et meget interessant område, og her var der virkelig brug for innovation, siger Hjalmar Winbladh, adm. direktør for Wrapp til det svenske site E-24,

Med Wrapp kan du som bruger nemt give dine venner en fødselsdagshilsen som gavekort. Det hele er super enkelt og elegant og efter man har connected med Facebook findes en liste over dine venner og en tilsvarende gavekortliste (virker kun i Sverige). Nu kan man med et enkelt klik give denne person et virtuelt gavekort, der kan bruges i større detailkæder. Når man giver dem gavekortet kommer det ind på deres Facebook side som en lukket gave og bliver langsomt lukket op desto nærmere man kommer fødselsdagen.

Forretningsmodellen er på plads og her er der tale om transaktionsbaseret service, både for gavekort med værdi men også gavekort der er gratis for brugeren af give til en ven. Dette gratis gavekort kan være på 20 kr. og herefter håber Wrapp på at lokke folk ned i butikken, hvorefter de bruger gavekortet og samtidig bruger flere penge til at købe varer for. I begge tilfælde får Wrapp en lille kommision.

De $5,5 millioner de har fået skal være med til at kapre USA UK i starten af 2012. Trendsonline.dk er sikre på at denne tjeneste kommer vi til at høre mere om og vi forsøger at få et interview på plads med vores svenske startup brødre

Hvis man er mere interesseret i dette gavekort space så skal man også kigge nærmere på www.giftly.com

Skrevet af

Læs også

Top