Autouncle vækster og træder speederen i bund

Ansigterne på Autouncles ansatte stråler om kap med solen, og det kan man godt forstå. Det er ved at være et stykke tid siden, vi sidst har fået en opdatering fra dem, men der er virkelig sket meget siden vi besøgte dem sidst.



I dag er de seks ansatte og den sidste der er kommet til er en marketingmand, der skal sætte endnu mere fokus på dette område. De vækster rigtig godt i Sverige, hvor deres to investorer også kommer fra. Tilbage i sidste år, fik de en god pose penge, der har sikret dem og gjort det muligt, at de i dag står med en rigtig spændende startup.

Autouncle er en super smart webtjeneste, hvis man er på udkig efter en brugt bil, og det kan kun anbefales til alle, om man er startupper eller ej. Det der er godt med Autouncle, er at de fra starten af, og som Johan også fortalte os om i dette podcast, interview med Autouncle, har haft fokus på integreret datasamarbejde. Det betyder, at du i dag meget nemt kan finde ud af om der er restgæld i bilen, det eneste man gør, er at indtaste nummerpladen, og vupti, et kort øjeblik efter, har man denne information. Et andet samarbejde der kom i stand var da medstifteren af Autouncle Johan ringede til Applus og fortalte dem og deres tjeneste og vision. Der var klare fællestræk og en aftale var hurtigt i stand.

“Det er fedt at de går ud, og vil arbejde sammen med sådan nogle som os”, siger Johan, med tydelig begejstring for det samarbejde de har lavet. Gennem samarbejdet kan man nu finde frem til synsrapporten for de enkelte biler man søger på, det er virkelig smart!

Potentiale til noget meget stort
Autouncle sidder stadig nede i StartupCity og fylder godt i det ene hjørne, men med de vækstplaner der er på brættet og med det enorme potentiale denne webtjeneste har, begynder de nok langsomt at indtage flere og flere kvadratmeter. Fokus for Autouncle har fra starten af været brugerne. Deres feedback har været med til at gøre tjenesten til det den er i dag. Næste skridt er betaling og her har Autouncle en forretningsmodel, der langsomt er begyndt at skabe lidt indtjening, og her peger pilen også den rigtige vej.

“Vi har ikke gjort noget særligt markedsføringsmæssigt, så det er nogle flotte tal og en god vækst” udtaler Johan, om det seneste tiltag til Trendsonline.dk

Næste marked der venter er Tyskland som Autouncle snart er klar til at indtage, og med den erfaring og det fundament de har på det danske, så kan det kun blive en succes. Som fan af den danske startupscene, kan vi endnu engang beundre Autouncle og ligesom deres ansatte smille om kap med solen. Og næste gang vi skal kigge på brugte biler, så tager bruger vi iPad’ og henter Autouncles nye app, der giver et nemt overblik og hjælper til næste bilkøb.

Skrevet af

Læs også

Top