Dansk startupvirksomhed laver nyt social media med fokus på co-creation

Commonmade er et nyt socialt medie der vil bygge videre på nogle af de ting vi kender fra Twitter og Facebook. De vil gøre dit indhold vedkommende og sikre en øget social integration. Commonmade er dansk og det er Jesper Hejlesen og Jakob Mortensen der står bag.

Ideen til Commonmade udspringer fra begge stifteres side, det er en fascination af hvorledes de sociale medier og sociale netværk har revolutioneret den måde alle bruger nettet på, men også en irritation over, at de ikke bliver brugt til mere.
“At vi ikke i højere grad udnytter den megen energi og interaktion der foregår til noget mere, det forstår jeg ikke”, udtaler Jesper Hejlesen til Trendsonline.dk og fortsætter. “Rigtig mange firmaer har med succes udnyttet potentialet gennem crowdsourcing-projekter, og det indikere at fremtiden for sociale medier er en højere grad af samarbejde og co-creation”.

Det hele startede for 17 år siden hvor Jakob og Jesper mødte hinaden i en politisk organisation, og med et fælles fascination af internettet, kommunikation og de muligheder der findes her, har det været naturligt at starte noget sammen
“Jakob og jeg har kendt hinanden i hen ved 17 år, og vores fælles passion for web og kommercialisering har afstedkommet flere større eller mindre fælles projekter” siger Jesper Hejlesen

Commonmade vil være firstmover
CommonMade er fokuseret på at du skal bidrage med det du kan, men fordi andre kan noget andet eller noget bedre, vil det samlede resultat være mere tilfredsstillende for alle og dette er en af grundstenene i konceptet og den danske startup virksomhed.
“Vi håber på med Commonmade at blive det første sociale medie i næste generation af samme, og tøver derfor heller ikke med at betragte os selv som firstmover i en revolution af det vi bruger sociale medier til. Så brugerne kan forvente et produkt og en platform som gennem samarbejde og co-creation øger den sociale interaktion, og i sidste ende giver brugeren en langt højere oplevelse af værdi, samhørighed og sidst men ikke mindst glæde ved at skabe noget unikt i fællesskab med andre”.

Accelerace forløbet hjælper med at finde kapital til beta
For Commonmade handler den nærmeste fremtid primært om at få en betaversion klar til lancering, og derudover er de en del af inkubator forløbet hos Accelerace i Århus, som primært skal hjælpe dem med at skaffe kapital at skabe en god betaversion. Efter dette er de på udkig efter en ny investor, der kan se internationalt potentiale i produktet, og som ikke kun kan byde ind med kapital, men også med viden om vækststrategi for en startup virksomhed som deres.

Helt præcis hvad Commonmade kommer med, vil de ikke fortælle, om dette er den rigtige strategi eller ikke, det er ikke noget vi vil gøre os kloge på, men de bliver meget spændende at følge, og nøgleord som crowdsourcing, co-creation og social media lyder yderst spændende og meget udansk for os. Trendsonline.dk er selvfølgelig klar med yderligere detaljer om denne startup virksomhed så snart vi ved mere.

Skrevet af

Læs også

Top