Arkiver

BusinessNyheder

Det danske startup Delogue vil strukturere modebranchen

Delogue, en online platform der skaber overblik og struktur til designvirksomheder og deres partnere.

Delogue er en online platform hvor livsstilsvirksomheder og deres leverandører kan samle al produktinformation og -kommunikation. Med ét klik kan de danne sig et overblik på status, og dermed er udbyttet for brugerne er optimering af tid, minimering af fejl og opsamling af viden. Hver enkelt vare har en ”journal”, og den sikrer, at al historik samles ét sted.
Rikke Biehl fortæller, at hun fik ideen til Delogue, da hun arbejdede på konsulentbasis som indkøber for flere forskellige tøjvirksomheder:

”Jeg kunne se at udfordringerne omkring information og kommunikation ved produktudvikling var de samme på tværs af alle kunder. Tiden gik med excel-lister i forsøg på at skabe overblik og finde dokumentation i en rodet mailboks.”

Delogue har formået at løse problemet og konceptet matcher et ellers problematisk behov hos brugerne:

”For brugerne er det vigtigt at have alt samlet et sted og at viden ikke forsvinder med en medarbejder. Det er heldigvis fuldstændig i tråd med vores koncept. Vores indgående kendskab til branchen og dennes udfordringer er formentlig årsag til at koncept og behov matcher hinanden.”

Rikke Biehl er ikke alene om projektet. Delogue har to andre founders: Mikkel Thormod hendes it-partner, og Bianca Hegedüs hendes salgschef, der også er med i bestyrelsen i et af Danmarks største tøjbrands. Begge er vigtige for projektet. Mikkel mødte hun tilfældigt, mens hun har kendt Bianca i flere år:

”Mikkel (min it-partner) og jeg mødtes tilfældigt. Efter et par år, hvor jeg havde fået nej fra bankerne, var jeg til en supply chain konference. Tilfældigt sidder jeg til frokost med én, som anbefaler mig at tage kontakt til Mikkel. Det resulterede i et fantastisk samarbejde, hvor vi sammen har kunnet skabe fundament for et kommercielt produkt. Bianca (min salgschef) og jeg har arbejdet sammen i branchen og har dermed kendt hinanden i mange år. Hun har baggrund som designchef og har været i branchen i over 25 år.”

Den største udfordring for Delogue har været at skaffe kapital til realisering af projektet. Rikke Biehl forklarer, at et samarbejde og en investeringen fra Østjysk Innovation i denne sammenhæng har været af stor betydning:

”Det har været afgørende for at sikre Delogue kom i markedet, så hurtigt som det gjorde”

Og nu mener Rikke Biehl, at fremtiden ser lovende ud for Delogue:

”Vi er blevet taget godt imod af markedet og har fantastisk mange spændende møder i den kommende tid. Så de næste 6 måneder er fokus at sprede det fantastiske budskab om at det endelig er kommet et tool, der kan hjælpe små såvel som større virksomheder.”

Hos Trendsonline ser vi frem til at følge Delogue og deres spændende projekt!

1 kommentar

Skriv et svar