Den mobilbaserede analyse-virksomhed Opeepl insights modtager millioninvestering fra privat investor. Pengene skal bruges til at accelerere væksten og blive markedsanalysernes svar på ’Google Adwords’.
Opeepl insights, der har udviklet et revolutionerende SaaS baseret markeds-undersøgelseskoncept, modtager seed investering fra en privat investor. Investeringen skal bruges til at accelerere salgs- og marketingindsatsen ikke mindst på nye markeder i Nordeuropa. Virksomheden vil gøre markedsanalyser tilgængelige for alle og med priser fra 700 kr. per undersøgelse kan selv de helt små virksomheder være med. Visionen er klar;
”vi vil være markedsanalysernes svar på Google Adwords”. Fortæller Morten Korch-Haahr medstifter og adm. direktør i Opeepl insights.
Virksomheden lancerede i september 2012 ”verdens hurtigste markedsanalyser”, hvor virksomheder og organisationer kan gennemføre repræsentative markedsundersøgelser og meningsmålinger på mindre end én time. Siden da er det gået hurtigt og Opeepl insights har fået kunder som Carlsberg, McDoanld’s, eBay og Go’ Aften Danmark. Konceptet er udviklet som en SaaS (Software as a Service) ydelse, hvor man via www.opeepl.com selv opretter og udsender undersøgelser til et stort panel som aktiveres via mobiltelefoner.
”Vi ser et enormt potentiale i SMV segmentet – altså alle de virksomheder som i dag ikke laver markedsanalyser pga. omkostninger og ressourcer. Her har Opeepl insights en løsning som opfylder behovet for fleksibilitet, hurtighed og lethed, som dette marked kræver.”
Morten Korch-Haahr forventer at virksomheden inden for en kort årrække kan gøre sig gældende internationalt og at konceptet på sigt vil blive brugt hos størstedelen af de forbrugerorienterede virksomheder og organisationer.
Opeepl insights er en dansk tech startup stiftet af Morten Korch-Haahr og Sortedam Ventures. Virksomheden har base i København i iværksætterfælles-skabet Founders House, der huser flere succesfulde startups.
2 kommentarer