23 Video er en del af successen som Unisport har opnået på det seneste. De blev blåstemplet yderligere til E-handelsprisen hvor Unisport vandt i kategorien bedste B2C.
Vi har skrevet en del om vinderne fra E-handelsprisen, Læs et par andre artikler fra e-handelsprisen her, Autouncle og Miinto, men har ikke nævnt Unisport, selv om deres pris skal have samme anerkendelse som de andre startups, vi har skrevet om.
“Unisport vinder årets B2C-pris, fordi de som både en webshop og et medie har vist vejen til brugernes hjerte og pengepung. Unisport brænder for fodbold og giver fans og spillere fodboldoplevelser. De har leveret flotte vækstrater og økonomiske resultater de senere år. De formår at tjene penge på at videreudvikle deres kerneforretning, så deres nyeste tiltag har altid kunderne og fodboldoplevelser i centrum”, sagde juryen ved kåringen.
Netop det stærke eksempel på videokommunikation vejede også højt, da juryen valgte at hædre Unisport: “Unisport leverer unikt indhold på deres WebTV platform, laver mere end 50 kampagne sites om året og skaber mange unikke fodbold events online såvel som offline. De har over 75.000 fans på Facebook, og deres webTV platform har mindst 300.000 visninger pr. måned.”
Unisports salgskanal integrerer på en klog måde bruger-genereret video med dedikeret produktsinformation fra stærke tv-værter. Det leder til stærkere kunderelationer og ultimativt også til øget salg.
Ditte Wulff, administrerende direktør i 23, glæder sig over Unisports fortsatte succes:
“Vi vil gerne sende et stort tillykke fra 23 til Unisport for deres anerkendelse som Danmarks bedste B2C-shop. Deres eksempel i alt fra bruger-genereret indhold til integration af video i købsoplevelsen er virkeligt en kilde til inspiration. Unisport har turdet genopfinde kommunikationen med deres kunder, og de har bevist, hvordan video kan spille en kernerolle i at få succes med e-handel.”
“Vi vil gerne være fodboldprodukternes svar på »So Ein Ding”. Vi tager ikke til teknologimesser, men til Nike-events, hvor vi møder professionelle fodboldspillere og taler med dem om udstyret,” udtaler Filip Domagala der er founder af Unisport til Business.dk.
Unisport.dk går hele vejen og har netop ansat en engelsk TV-vært, der skal lave web-TV på engelsk til de nye markeder, som nu skal indtages.
Dette er et “example to follow” der viser, hvordan startups kan bruge hinanden og de services de tilbyder. Derfor prøver Trendsonline.dk også i øjeblikket at finde nogle tjenester som vi mener er relevante for startups, læs mere om den første i løbet af denne uge.
1 kommentar