Wrapp rejser $15 millioner i serie B funding

Det brager derudaf for det succesfulde svenske startup Wrapp, som er en social gavekort-app. De fortsætter den gode stime med serie B funding på $15 millioner. Runden omfatter investeringer og vedvarende støtte fra serie A investorerne Greylock Partners, Atomico og Creandum samt nye investorer Qualcomm Ventures, American Express og SEB Private Equity.

Det er under en måned siden Trendsonline.dk var forbi Wrapps kontor i Stockholm (læs artiklen her), og man kan roligt sige, at der er sket ting og sager siden! I dag offentligjorde Wrapp, at de har rejst serie b funding på ikke mindre end $15 millioner.

Wrapp har vist ægte succes med store detailhandlere og momentum med forbrugerne i de seneste 12 måneder,” siger Reid Hoffman, general partner hos Greylock og bestyrelsesmedlem i Wrapp. tweet

“Wrapps ven-til-ven marketingplatform er unik, og ekstremt værdifuldt for både de handlende og forbrugere. Mobil vil transformere shopping-oplevelsen, og vil være nøglen til kundens engagement. Wrapp tilbyder den bedste måde at skabe branded ’word of mouth’ med en målbar stigning i salg.” tweet

Niklas Zennström, general partner i Atomico og bestyrelsesmedlem i Wrapp tilføjer:

“Wrapp er rettet mod et stort marked ved hjælp af sociale netværk og smartphones – to enorme skift, der for evigt ændrer, hvordan vi kommunikerer, shopper og fejrer de mennesker, vi holder af – og det bliver større hver dag. Jeg tror, de næste 12 måneder vil være en ’break-out’-perioden for Wrapp og dens ven-til-ven marketingplatform.” tweet

Wrapp vil anvende Serie B fundingen til at fortsætte ekspansion, herunder ansættelse af personale i sin amerikanske afdeling i San Francisco.

Læs mere om Wrapp, deres historie, forretningsmodel og meget mere i vores interview med Wrapps co-founder og COO Carl Fritjofsson – Trendsonline.dk i Stockholm #3 – Carl Fritjofsson, Wrapp

Skrevet af

Læs også

Top