Det nye danske startup Pristorvet.dk er en portal, der formidler kontakt mellem kunder og virksomheder. Som både virksomhed og privatperson kan du oprette opgaver via en af Pristorvets 300 hjemmesider. Trendsonline.dk har interviewet den ene founder, Martin Sylvest Lavlund, der blandt afslører, at de allerede fra denne måned forventer overskud i forretningen.
”For fire år siden solgte jeg en anden virksomhed, hvor min nuværende IT-chef var ansat. Vi havde begge ambitioner om at skabe et internetprojekt med skalérbare vækstmuligheder, og kunne se, at der var et hul i markedet for formidling af kontakt B2B og B2C. På baggrund af det og massiv research valgte vi at starte Pristorvet.dk,” indleder Martin.
Pristorvet.dk er en formidlingsportal mellem kunder og virksomheder, der via Pristorvet har adgang til 300 hjemmesider, hvor de kan oprette opgaver – for eksempel på http://pristorvet.dk/erhverv/gulvsliber/.
”Vi videreformidler kontakten til en samarbejdspartner, som er elektronisk udvalgt ud fra flere kriterier eksempelvis afstand til kunden, firmaets alder, antal ansatte, omsætning, overskudsår og så videre. Data verificeres elektronisk via data fra CVR registreret, samt via vores egne GEO data,” forklarer Martin
Deres samarbejdspartnere tegner et abonnement for seks eller tolv måneder, og det er derefter Pristorvets ansvar at formidle kvalitetssikret kundekontakter direkte til firmaerne. På den måde bliver det lettere at finde den rette virksomhed til at udføre en given opgave, og samtidig sikrer det ifølge Martin, at man får en konkurrencedygtig pris på det, man som kunde ønsker at købe – uanset om det er en fysisk vare eller en serviceydelse.
”For samarbejdspartnerne er det øget omsætning, eksponering af samarbejdspartnerens virksomhed samt deres tilbud,” fortæller Martin og fortsætter:
”For kunderne er det en nem, hurtig og gratis måde at få kontakt til netop den virksomhed, der kan løse kundens opgave. Samtidig får kunderne flere tilbud at vælge imellem, da flere virksomheder afgiver tilbud.”
Det har været en udfordring for Pristorvet.dk at finde den rette balancegang mellem samarbejdspartnernes forventning til deres leverance og den kvalitet, de gerne vil levere.
”Vi ville gerne levere en højere kvalitet end markedet er parat til at betale. Vi har nu fundet en balancegang mellem pris, kvalitet, garanti og leverance,” uddyber Martin
Hvad angår teknologien, så er alt programmeret fra bunden, på den måde kan afdækkes præcist de behov, Pristorvets koncept kræver.
”Det gør, at vi fremadrettet, meget nemt kan skalere og ekspandere både indenfor landets grænser og udenfor,” forklarer Martin
Selve programmeringsdelen har de outsourcet til udlandet, nærmere betegnet Indien.
”Vores programmering er outsourcet til Indien, hvor vi har fire fuldtidsprogrammører siddende. Vores danske reklamebureau fortager alt styling og udvikling af identitet. Vores IT-chef beskriver og kvalitetssikrer udviklingsopgaver til Indien,” uddyber Martin
Lige nu går det godt for Pristorvet.dk, der har planer om at udvide deres digitale markedsføring.
”Vi vil udvide vores digitale markedsføring, vi har p.t. kun aktiveret cirka 20 procent af de erhverv, vi vil servicere, og har svært ved at følge med, så der er rigeligt at gå i gang med,” fortæller Martin.
Derudover vil de ifølge Martin inden for de næste to-tre måneder tilbyde et helt nyt og meget stærkt B2B produkt. Han ser generelt positivt på fremtiden og forudser stigende vækst.
”Vi forventer en omsætningsstigning fra september til december på 300 procent – vi forventer et lille overskud allerede fra september,” afslører Martin.
Herfra Trendsonline-redaktionen ønsker vi Martin og Pristorvet.dk held og lykke – vi håber, at de når deres forventninger om en 300 procents stigning til december!
Det er godt nok et imponerende forløb og vildt nok hvis man kan vokse med 300%.
Tillykke det er godt nok flot. 🙂