Social Media Week begynder på mandag, og her på redaktionen glæder vi os til at følge med i nogle af de mange events.
Som altid er programmet fyldt med en masse spændende indhold, og det kan være svært at vælge. Derfor har vi lavet en liste over hvilke events, der kunne være relevante, hvis man er iværksætter eller har et startup og gerne vil udnytte de sociale medier.
Eksponering og muligheden for at skabe dialog med personer som kunne have interesse er nemlig de elementer, som er essentielle for de sociale medier.
”Bitcoin, Payment Instrument or Object of Speculation?”
Selvom Bitcoin er en relativ ny form for valuta, så har det skabt en masse debat omkring digital valuta og dens rolle i fremtiden. Digital valuta bliver allerede brugt af nogle butikker og crowdfunding initiativer og det kan derfor være en fordel, at samle mere viden omkring digital valuta og hvilke bekymringer/udfordringer man skal være opmærksom på.
”Prøv selv af bygge en social medie-strategi i praksis”
Dette workshop er relevant, hvis du ønsker hands-on erfaring med at lave en social medie-strategi. Derudover får man en indsigt i, hvordan man analysere sig frem til, hvad der godt, og hvad der er forkert og dermed optimere strategien.
”Social Media Strategy for NPOs and NGOs”
Her får man et indblik i, hvordan non-profit organizations bruger de sociale medier til at fortælle deres historie, til at finde hjælp til at brande sig selv, samt hvordan det kan hjælpe med fundraising osv. Som startup eller iværksætter kunne der være mulighed for at få inspiration…
”Social Media for Beginners – how to Use Social Media at Work”
De sociale medier er kommet for at blive. Derfor kan det være vigtigt at vide mere om det, hvis man ikke har de store erfaringer med de sociale medier. Her kan man få vejledning til de forskellige platforme fra eksperter og super brugere. Der er også et workshop efter eventet, hvis man ikke har fået nok. Eventet bliver afholdt i UN City (FN Byen), så er der også mulighed for at checke det ud.
”Mobil forbrugeradfærd i den danske detailhandel – set i et cross channel perspektiv”
Få et indblik danskernes mobilvaner i detailhandlen og hvordan smartphones kan integreres i samspil med fx webshops. Her får man også muligheden for, at lære hvordan forbrugernes mobiladfærd kan bruges i en bredere cross channel frame.
Ovenstående er kun et lille udsnit af, hvad vi synes kan være relevant for iværksættere og startups. Du kan se flere spændende events her.
Husk at Social Media Week Copenhagen også handler om at networke, dele viden og møde en masse passionerede mennesker.
Derfor inviterer Social Media Week på drinks på The Jane fra kl. 17 alle dage (undtagen fredag) – Have Fun!