Linkfire leger med de store drenge

Gennem et strategisk samarbejde med det sociale netværk, Sportlobster.com, har selveste Christiano Ronaldo nu benyttet sig af den danske tjeneste, Linkfire.

Linkfire specialiserer sig i at gøre links intelligente og guide brugere til den bedste oplevelse af content og kampagner. I dag har det Portugisiske ikon og fodboldspiller for Real Madrid valideret Linkfire’s koncept ved at bruge servicen på Twitter.

 


Direktør i Linkfire, Jeppe Faurfelt, tager tweetet som en stor validering af Linkfire som værktøj og glæder sig over den store opmærksomhed sportsstjernen, indirekte, leder hen til dem.

“Det her tweet er det første resultat af vores strategiske partnerskaber, som vi har indgået med forskellige nøglespillere. Sportlobster og Ronaldo har indgået et marketingssamarbejde, og vi rider med på den bølge. Igennem de her partnerskaber kan vi nå mål, som ellers ville være uden for vores rækkevidde.” tweet

Sportlobster har netop lanceret deres mobil app og havde brug for en let måde at lede nye brugere til at downloade app’en samt nuværende brugere direkte ind til Ronaldo’s profil i app’en – alt dette uden at have for mange huller i konverterings-tragten.

Jeppe Faurfelt uddyber ”Linkfire gør multi-channel kommunikation mere smooth ved at analysere på brugeren, der klikker og dirigerer dem det mest optimale sted hen – afsenderen kan derfor have adskillige slut-destinationer gemt under et simpelt link.” tweet

Efter 30 minutter havde mere end 20.000 følgere klikket på linket, tweetet var blevet delt mere end 1000 gange og omkring 400 nye kliks hvert minut. Intensiteten satte Linkfire’s servere på en prøve, men alt forløb som det skulle.

JeppeFaurfeltLinkfire mener, at langt flere vil benytte sig af intelligente links i deres marketing fremadrettet, og at vi kun har set starten på dette. De ser kun stor værdi i, at brugerne får en mere relevant oplevelse, samt at afsender får mere kontrol og forhåbentlig en bedre konvertering.

Flere strategiske samarbejder er i støbeskeen, og Linkfire råder alle andre startups til at tænke større og globalt, selvom det som udgangspunkt ligger uden for deres rækkevidde.

Læs også

Top