Linkfire går efter musikindustrien

Den danske startup Linkfire har et produkt til let og simpel link management. Nu har de undergået en pivot, så de fra nu af fokuserer på musikindustrien med nye funktioner rettet specifikt mod denne.

Linkfire er en tjeneste der tilbyder simpel management af alle dine links. Det bruges bl.a. på sociale medier, hvor du kan måle effektiviteten af dine forskellige links og tilpasse din strategi derefter. Virksomheden har dog nu undergået en pivot, der målretter tjenesten mod et lukrativt marked: musikindustrien.

Læs om hvordan Linkfire er blevet brugt af store stjerner som Cristiano Ronaldo.

Med Linkfires nye tjenester kan musikere og pladeselskaber oprette unikke links med alle de fordele som vi kender dem fra Linkfire. Dog har de en ny, unik funktion: automatisk links til musik på netop modtageres ønskede tjeneste, hvad enten det er Spotify, iTunes eller en masse andre.

Utappet marked

Det er et gennemgående problem for musikere, at deres industri er så fragmenteret. Folk bruger alle mulige tjenester for at lytte til musik, og det er for upraktisk for en musiker at smide ti forskellige links op på for eksempel Facebook, hver gang de vil dele et bestemt track.

larsettrupPå det danske marked alene har vi ca. 15 forskellige musiktjenester. Linkfire finder ud af hvilken musiktjeneste en forbruger benytter sig af, og åbner fremadrettet alle Linkfire links direkte i den musiktjenestes afspiller. Det øger afspilningskonverteringen betragteligt og giver en god oplevelse for brugeren,” siger Lars Ettrup, CEO hos Linkfire.

Læs om Lars’ oplevelser og gode råd til online outsourcing.

Lars fortæller at tjenesten virker meget simpel, men under glansen er teknologien faktisk ekstremt kompliceret. Derfor er der ingen nævneværdig konkurrence, og Linkfire gør sig klar til at tage den internationale musikindustri med storm, allerede fra næste måned af.

Trendsonline.dk bringer i næste uge et længere interview med Lars Ettrup om Linkfires beslutning om at fokusere på musikken.

Læs også

Top